قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۱

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۹۱۲ دلار و ۷۹ سنت رسید.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از رویترز، به دنبال تضعیف دلار و افزایش فشارهای تورمی قیمت طلا روز سه شنبه افزایش داشت و به بالاترین رقم 5 ماه گذشته رسید. این در حالی است که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای کلیدی از اقتصاد آمریکا هستند که تصویر روشن تری از روند ترمیم اقتصاد این کشور ترسیم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.31 درصد افزایش به 1912 دلار و 79 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست با 0.47 درصد افزایش به 1914 دلار و 30 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب 0.3 درصد افت داشته و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. دلار در ماه می شاهد دومین کاهش ارزش ماهانه متوالی بود.

هفته گذشته آمارها نشان داد که قیمت های مصرف کننده در ماه آوریل رشد داشته و نرخ تورم از رقم هدف گذاری شده 2 درصدی فدرال رزرو فراتر رفته است.

طلا که به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران محلی امن برای سرمایه گذاری در وضعیت تورمی به شمار می رود، در پی رشد قیمت ها در آمریکا و انگلیس با اقبال سرمایه گذاران مواجه شده است.

در عین حال فعالیت های کارخانه ای در ژاپن طی ماه می رشد کندی را تجربه کرده و افزایش تولید و ثبت سفارشات جدید کند شده است.

فعالان بازار این هفته تمام توجه خود را معطوف آمارهای بازار کار آمریکا کرده اند که قرار است روز جمعه منتشر شود. تحلیلگران انتظار دارند تعداد فرصت های شغلی در ماه گذشته 650 هزار مورد افزایش یافته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا