مردم البرز تا زمان برخورد با گرانفروشان مرغ صبوری کنند/بازار تنظیم می‌شود

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز گفت: قیمت مرغ در استان البرز تغییری نکرده است اما سهمیه مرغ دولتی کافی نیست؛ برخورد با افرادی که از این شرایط سوء استفاده می‌کنند در دستورکار است تا بازار تنظیم شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛رامین ربیعی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروزدر خصوص  قیمت مرغ، گفت: مرغ با همان ۲۴ هزار ۹۰۰ تومان است و اگر کسی مرغ کامل را گرانتر از این مبلغ بفروشد، مصداق تخلف است نباید این اتفاق بیافتد.

ربیعی با اشاره به اینکه مرغ مورد نیاز استان البرز ۲۵۴ تن است، بیان کرد: روزانه ۱۵۰ تن مرغ به صورت گسترده در سطح استان توزیع می‌شود و اگرچه این میزان سه پنجم نیاز استان را تامین می‌کند و حدود ۱۰۰ تن کمتر از نیاز استان است، اما با مدیریت مصرف و کاهش خریدهای مازاد مصرف این محصول با کمک شهروندان و  توزیع روزانه ۱۵۰ تن مرغ، می‌توان تقریبا  بازار استان را مدیریت و نیاز اصلی خانواده‌ها را تامین کرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با توجه به محدودیت تعداد بازرسی‌های سازمان صمت، شهروندان کمک کنند و  موارد گرانفروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و یا تلفن ۳۶۱۱۷ واحد بازرسی و نظارت  اتاق اصناف، استان گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد. مردم باید کمک کنند تا متخلفان شناسایی شوند و برخورد مناسب با آنها صورت بگیرد؛ تا بتوانیم قیمت را در  بازار  کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در کنترل بازار کمک کنند، یادآور شد: برخی واحدهای صنفی مرغ دولتی را در کنار مرغ آزاد و با قیمت آن می‌فروشند که با کمک مردم می‌توانیم این موارد را شناسایی و با آن برخورد کنیم‌.

ربیعی ادامه داد: اگر ۱۵۰ تن مرغ دولتی که روزانه توزیع می‌شود، به همان قیمت ۲۴ هزار ۹۰۰ تومان و به صورت  کامل  عرضه شود، اختلاف قیمت مرغ آزاد با دولتی به  دو تا سه هزار تومان بیشتر نمی‌رسد. اما اگر درست عرضه نشود سودجویان با اختلاف قیمتی بیش از ۵ هزار تومان مرغ را  می‌فروشند و کنترل بازار را برهم می‌زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا