آغاز احداث دومین شهرک گلخانه‌ای اسدآباد در سال۱۴۰۰

همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از احداث و آغاز عملیات اجرایی دومین شهرک گلخانه‌ای این شهرستان در سال‌‍جاری خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛محمد کرم مرادی اظهار کرد: دومین شهرک گلخانه‌ای شهرستان  به مساحت ۴۰ هکتار توسط بخش خصوصی در اراضی روستای بهراز با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر با هدف مدیریت آب و خاک  احداث خواهد شد که برای احداث این طرح در حال حاضر سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیگیر تخصیص آب و جانمایی طرح فوق است .

وی با اشاره به شهرک گلخانه‌ای پردیس شهرستان واقع در اراضی موسی‌آباد به مساحت ۲۱ هکتار، افزود: این شهرک گلخانه‌ای شامل ۳۰ قطعه بوده که تمامی قطعات شهرک واگذار شده است.

مرادی در ادامه تعداد بهره‌برداران  کشت گلخانه‌ای این شهرستان در شهرک پردیس و بخش خصوصی را ۳۳ نفر برشمرد و یاد آور شد: از این تعداد بهره‌برداران ۳۰ بهره‌بردار در شهرک گلخانه‌ای پردیس و سه بهره‌بردار در کشت‌های گلخانه‌ای اراضی زراعی  بخش خصوصی فعالیت دارند.

مدیر جهادکشاورزی اسدآباد همچنین از تولید سالانه ۲.۵ تا سه تن محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: غالب تولید محصولات گلخانه‌ای این شهرستان به کشت خیار و گوجه اختصاص داشته که علاوه بر کشت این دو محصول،  محصولات دیگری نیز چون فلفل دلمه‌ای و توت فرنگی هم کشت می‌شود.

مرادی  اضافه کرد: در راستای تنوع بخشی به محصولات گلخانه‌ای شهرستان با توجه به توجیه اقتصادی می‌توان با نیازسنجی‌های لازم گلخانه‌ها را با آموزش‌های ترویجی به سمت دیگر تولیدات از جمله تولید گل‌های زینتی تشویق کرد که جهادکشاورزی شهرستان در این زمینه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به ۱۳.۶ هکتار کشت‌های گلخانه‌ای در سطح شهرستان، تصریح کرد: در حال حاضر از این میزان کشت‌های گلخانه‌ای ۱۲.۶ هکتار فعال بوده و سه واحد گلخانه‌ای نیز  در مجموع به میزان یک هکتار در حال ساخت قرار دارد.

مرادی تعهد امسال شهرستان در رابطه با کشت گلخانه‌ای را هشت هکتار اعلام کرد و گفت: محصولات گلخانه‌ای شهرستان علاوه بر مصرف منطقه به سایر استان‌ها و کلان شهرهای سراسر کشور صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: در اسدآباد رغبت به مجتمع‌های گلخانه‌ای توسط فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نسبت به گلخانه‌های شخصی بیشتر بوده که توسعه این مجتمع‌های گلخانه‌ای در ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی شهرستان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا