قیمت میلگرد و آهن صعودی شد/ کاهش قابل توجه ساخت و ساز در تهران

میلگرد به دلیل احتمال افزایش قیمت سوخت و افزایش قیمت جهانی فولاد گران شد. رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام این خبر گفت: صعود قیمت آهن به دلیل شایعه افزایش قیمت حامل های انرژی است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛از زمانی که رامین مهمان پرست، کاندیدای تایید صلاحیت نشده انتخابات ۱۴۰۰ از بنزین ۲۰ هزار تومانی صحبت کرد، قیمت برخی کالاها از جمله آهن و میلگرد روند صعودی گرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام این موضوع گفت: میلگرد به دلیل افزایش قیمت ارز، کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت جهانی فولاد و شایعه افزایش قیمت سوخت گران شد.

حمیدرضا رستگار ادامه داد: فعالان بازار معتقدند احتمال افزایش قیمت سوخت و افزایش قیمت حمل و نقل جدی است و تا بازار از بابت این موضوع اطمینان به دست نیاورد احتمال دارد افزایش قیمت آهن و میلگرد ادامه داشته باشد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، در دو هفته گذشته قیمت هرکیلوگرم میلگرد ۱۳ هزار تومان بود اما طبق آخرین معاملات انجام شده هر کیلوگرم میلگرد با دو هزار تومان افزایش با قیمت ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می شود.

رستگار تاکید کرد: روند ساخت و ساز افزایش نداشته است و گرانی قیمت زمین، میزان ساخت و ساز در تهران را کاهش داده است اما با وجود کاهش میزان مصرف و تقاضا، روند صعودی قیمت آهن و میلگرد ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا