پیش بینی قیمت میلگرد در روزهای آینده

همانطور که می دانید پیش بینی قیمت آهن آلات به دلیل استراتژیک بودن برای کسانی که با این حوزه سر و کار دارند، امری پراهمیت محسوب می شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ پارامترهای زیادی در تعیین قیمت این کالا، دخیل می باشند. علاوه بر این، به دلیل اینکه کالاهای فولادی از تنوع بالایی برخوردار هستند و شرایط متفاوتی برای عرضه و تقاضا دارند، لازم است که روش مجزایی برای هر محصول فولادی در نظر گرفت. به این ترتیب، بهتر است تحلیل جداگانه ای برای هر محصول انجام داد، زیرا همانطور که اشاره کردیم عوامل تاثیرگذار بر قیمت محصولات فولادی و غیرفولادی متفاوت می باشد.

به طور کلی با بررسی قیمت میلگرد، تیرآهن، ورق و پروفیل بخش عمده ای از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن آلات مورد بررسی قرار می گیرد. در مورد محصولات غیرفولادی نیز با تحلیل و شناخت بازار آلومینیوم و مس که از محصولات غیرفولادی پرکاربرد در بین فلزات می باشند، می توان تحلیل و پیش بینی مناسبی از آینده بازار داشت.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد عواملی که بر قیمت آهن آلات تاثیرگذارند و پیش بینی قیمت میلگرد در روزهای آینده صحبت کنیم.

مشکلات اقتصادی بازار آزاد و بورس در سال ۱۳۹۹

همانطور که می دانید متاسفانه سال ۱۳۹۹ از همه لحاظ سالی تاریک و سخت برای ملت ایران به شمار می رود. مردم در این سال با مشکلات زیادی رو به رو شدند. از جمله این مشکلات می توان به شیوع ویروس کرونا، فشار اقتصادی، فقر و بیکاری، تحریم های اعمال شده بر کشورمان ایران و گرانی و تورم اشاره کرد.

بازار بورس نیز بدون مشکل سپری نشد و بسیاری از سرمایه های مردم به دلیل نوسانات متعدد در این بازار از دست رفت. بازار ارز نیز با نوسانات مختلفی همراه شد. قیمت ها در بازار کلیه محصولات مختلف به ویژه محصولات ساختمانی و از جمله بازار میلگرد و سایر محصولات فولادی با رشد چشمگیری همراه شدند.

به طور کلی قیمت آهن و قیمت روز میلگرد از اوایل سال ۱۳۹۹ درحدود دو برابر و نیم با رشد مواجه شد. این رشد قیمت از عوامل مختلفی سرچشمه گرفت. از جمله این عوامل می توان به عوامل مختلف داخلی و خارجی مانند رشد نرخ دلار و نوسانات متعددی در قیمت جهانی شمش آهن به عنوان ماده اولیه تولید کلیه مقاطع فولادی و عوامل دیگری مانند مداخله وزارت صمت و نحوه قیمت گذاری بورس کالا و تحمیل قیمت برخی از نوردکاران به بازار آهن اشاره کرد.

می توان گفت زیان بار ترین اتفاق در سالی که گذشت سقوط بازار بورس و از بین رفتن سرمایه های کلان مردم بود. خصوصا اینکه عده ای از مردم بدون دانش کافی وارد بازار بورس شدند و تحت تاثیر جو مثبت این بازار درصد زیادی از سرمایه های خود را از دست دادند.

پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۰

در سال گذشته وضعیت در بازار آهن به نحوی پر نوسان بود که دیده می شد طی چند روز در هفته پایانی دی ماه ۱۳۹۹ کارخانه ها و تولیدکنندگان مقاطع فولادی را با کاهش قیمت اعلام می کردند. سپس با نزدیک شدن به پایان هفته با بستن فروش خود سبب برهم زنی تعادل در بازار می شدند. همچنین ما بسیار گله و شکایت افراد در بازار آهن مبنی بر عدم کاهش قیمت آهن همزمان با کاهش نرخ دلار را شاهد بودیم.

همانطور که می دانید در بازار آهن، نرخ دلار یکی از چندین عامل موثر بر قیمت مقاطع فولادی است. دیگر عواملی که بر پروسه قیمت گذاری تاثیر گذار است قیمت شمش فولادی، هزینه های مواد اولیه و تولید و همچنین نرخ تورم نیز می باشد.

نوسانات رو به کاهش قیمت دلار تا میزانی قیمت مقاطع را کاهش خواهد داد، ولی برای آن میزان قابل توجه کاهش قیمت، نیاز به چند عامل همزمان هم می باشد. در نهایت اینگونه می توان گفت تا زمانیکه کاهش قیمت تا ثابت شدن ادامه دار نشود ما شاهد کاهش قیمت جزئی در مقاطع فولادی خواهیم بود. برای بازار آهن این چنین می توان گفت قیمت ها علاوه بر اینکه از اتفاقات و تصمیمات داخلی تاثیر می پذیرد، در گرو مسائل و رخدادها در خارج از کشور که تاثیر مستقیم بر بازار دارد می باشد، ضمن آنکه تصمیمات و عملکرد بورس کالا و نوردکاران به میزان بسیار زیادی این بازار را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پیش بینی بازار میلگرد به عوامل مختلفی وابسته است. به نظر می رسد قیمت میلگرد امروز و به طور کلی قیمت میلگرد در روزهای آتی با افزایش همراه باشد و این افزایش قیمت تا پیش از انتخابات نیز ادامه یابد.

استعلام قیمت و خرید انواع میلگرد ساده و آجدار

در حال حاضر شرکت های مختلفی در حوزه تولید محصولات فولادی در ایران فعالیت دارند. یکی از شرکت های معتبر که کلیه محصولات فولادی را در بازار عرضه می کند، شرکت آهن ملل اصفهان است.

شرکت آهن ملل اصفهان با مدیریت مهندس مسعود قائدی از سابقه ای طولانی در زمینه تأمین آهن آلات پروژه های صنعتی و عمرانی در کمترین زمان برخوردار است. این شرکت به دلیل رابطه مستقیم و بدون واسطه با کارخانه های فولادی ایران، قادر است محصولات فولادی را با مناسب ترین قیمت به خریداران عزیز خود عرضه دارد.

شرکت آهن ملل اصفهان، مفتخر است که آهن آلات پروژه های آزاد راه تهران شمال، خط لوله گازی ایران ترکمنستان، ایستگاه های گازی ایران و عراق، سازمان عمران شهرداری های ایران و غیره را تأمین کرده و رضایت مشتریان را جلب کرده است.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، شرکت آهن ملل اصفهان کلیه محصولات فولادی پروژه های صنعتی و عمرانی را تامین و با مناسبترین قیمت بازار به مشتریان عزیز عرضه می دارد.

کارخانه های تولیدکننده انواع میلگرد آجدار که محصولاتشان را در بازار آهن عرضه می کنند، قیمت میلگرد تولیدی خود را در ساعات نزدیک به ظهر از طریق دفتر فروش خود به بنگاه های آهن فروشی مانند آهن ملل اصفهان در شهرهای مختلف اعلام می کنند.

به دلیل نوسانات لحظه ای بازار محصولات فولادی پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد خرید میلگرد را دارید به نرخ های درج شده در جداول قیمتی اکتفا نکرده و از طریق تماس تلفنی با دفتر فروش شرکت آهن ملل اقدام به استعلام جدیدترین قیمت میلگرد نمایید.

معمولا خرید میلگرد به دو صورت ظرفیت و خرده فروشی انجام می شود. وزن میلگرد هر کارخانه متفاوت است و هر ظرفیت میلگرد حدود ۲۴ تن است و چنانچه بصورت خرید مستقیم از کارخانه انجام شود، شاهد محدودیت سایز در یک ظرفیت خواهیم بود. اما چنانچه مشتری تقاضای یک ظرفیت میلگرد در چندین سایز را داشته باشد، سفارش از انبار شرکت آهن ملل اصفهان برای ایشان ارسال خواهد شد. خریدار باید به این نکته که قیمت تمام شده خرید یک ظرفیت میلگرد از کارخانه با قیمت تمام شده خرده فروشی تفاوت دارد، توجه نماید.

در خرید میلگرد و آهن آلات به دلیل وجود نوسانات لحظه ای در بازار، دریافت تاییدیه قیمت از واحد فروش الزامیست. برای دریافت تاییدیه نرخ روزانه میبایست با کارشناسان فروش شرکت آهن ملل اصفهان تماس بگیرید.

این شرکت در کمتر از ۴۸ ساعت سفارشات خریداری شده مشتریان محترم را در سراسر ایران به دست ایشان میرساند.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش کلیه کارخانجات فولاد و برندهای مطرح در این صنعت را در اختیار داشته و محصولاتی چون میلگرد ذوب آهن اصفهان، راد همدان، شاهین و ظفر بناب، زاگرس شهرکرد، میلگرد میانه، بافق و ابرکوه یزد را از طریق دفتر فروش این مجموعه در شهر اصفهان به کلیه نقاط ایران با بهترین قیمت و سریع ترین زمان ممکن ارسال می کند. این شرکت بهترین قیمت میلگرد زاگرس که از جمله کارخانه های معتبر می باشد را ارائه می دهد.

همانطور که اشاره کردیم، شرکت آهن ملل اصفهان میلگرد تولیدی کلیه کارخانجات ذوب آهن ایران را با بهترین قیمت و مناسب ترین نرخ موجود در بازار آهن آلات ایران به مشتریان محترم ارائه می کند. بهترین قیمت میلگرد میانه نیز که یکی از کارخانه های معتبر در سطح کشور می باشد نیز توسط این شرکت ارائه می شود.

آهن ملل که شرکتی ثبت شده در مرکزآهن ایران، شهر اصفهان می باشد، میلگرد تولیدی کارخانجات ذوب آهن کلیه نقاط کشور را در بازار آهن آلات کشور به متقاضیان خرید این محصولات عرضه می کند. کارخانجات مطرحی مانند ذوب آهن اصفهان، کویر کاشان، ابرکوه یزد، بافق یزد، بردسیر کرمان، روهینا دزفول و غیره در زمره تولیدکنندگانی هستند که این شرکت کلیه محصولات فولادی آن ها را با مناسب ترین نرخ موجود و ارزانترین قیمت ارائه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا