کشف “معدن طلای” ۱‌میلیارد دلاری در یک روستا

 یک معدن طلا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار آمریکا در یک روستا کشف شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مصطفی ورانک وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه اعلام کرد که این معدن طلا در روستای ملاکرا در استان اگرای ترکی واقع شده که بیست تن طلا در پیدا شده است. ارزش این معدن طلا به ۱.۲ مبلیارد دلار میرسد. در همین معدن ۳.۵ تن نقره با ارزش ۲.۸ ملیون دلارر پیدا شده است.

ورانک این سخنان را در جریان افتتاح معدن بیان کرد و گفت که در ده سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری روی صنعت استخراج طلا، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰ در این کشور ۴۲ تن طلا در ۱۸ معدن استخراج شده است.

اواخر سال گذشته نیز، به دنبال کشف گاز در دریای سیاه، آنکارا عزم خود را برای شخم زدن هر اینچ از فضای زمین در جستجوی فلزات گرانبها ، در درجه اول طلا اعلام کرد و اولین خبر خوب از شرکت گوبرتاش رسید: ذخایر ۱۰۰ تنی طلا که ارزش آن بالغ بر ۶.۶ میلیارد دلار است در آنجا کشف شد.

تخمین زده می شود که این بخش کوچکی از ذخایر غول پیکر باشد که انتظار می رود در زیر زمین پیدا شوند. مطالعات نشان داده است که ظرفیت زیرزمینی طلا در ترکیه ۶.۵ هزار تن است. در حال حاضر امکان استخراج ۱.۵ هزار تن از این ذخایر وجود دارد. در عین حال، هزینه فقط ذخایر قابل دسترسی ۴۰۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

کشف معادن طلا در ترکیه

طبق آخرین داده ها، اکنون ۱۸ شرکت استخراج طلا در ترکیه کار می کنند. چهار پروژه در مرحله سرمایه گذاری هستند، هشت پروژه در مرحله ارزیابی امکان سنجی هستند. تا سال ۲۰۰۱ ، ترکیه طلا استخراج نمی کرد. استخراج برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ در معدن طلای Ovacik (ازمیر ، برگاما) آغاز شد.

در ابتدا ، حجم طلای استخراج شده ۱.۴ تن در سال بود و در پایان سال ۲۰۱۹ به ۳۸ تن در سال افزایش یافت. در طول ۱۹ سال ۳۴۰ تن تولید شد. و از آنجا که استخراج طلا انجام شده در معادن ترکیه تقاضا را برآورده نمی کند، طی ۲۵ سال گذشته ، حدود ۴ هزار تن یعنی ۱۶۰ تن طلا در سال به آن کشور وارد شده است.

ترکیه در سال جاری قصد دارد تا ۴۵ تن طلا و در کل در پنج سال آینده تا ۱۰۰ تن طلا در خاک خود استخراج کند.

ترکیه که مدتی پیش حق توسعه ذخایر یک معدن طلا در سودان را دریافت کرد، همچنین دارای مجوز اکتشاف در ازبکستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا