ایجاد ۱۷۸ واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در هشت سال اخیر

 مدیر کل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۷۸ واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

به گزارش روز دوشنبه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، «امیررضا انصاری منش» افزود: در هشت سال اخیر، با اجرای بیش از یک هزار و ۴۰۰ پروژه، ۲۹۷ دستگاه انواع تاسیسات ذخیره سازی (اعم از انبارهای ساده، هانگار، سیلو، سردخانه و انبار فنی) به ظرفیت ۳۴۳ هزار تن ایجاد،  ۱۷۸ واحد صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری راه‌اندازی شده و ۲۹۳ باب فروشگاه و مرکز عرضه محصولات کشاورزی احداث شده است.

افتتاح سه پروژه روستا بازار و سردخانه در هفته جهاد کشاورزی

مدیر کل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه‌گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از افتتاح و بهره برداری سه پروژه «روستا بازار» و سردخانه در هفته جهاد کشاورزی خبرداد و اظهارداشت: تقویت و توسعه زیر ساخت ها موتور محرک تعاونی های بخش کشاورزی محسوب می شوند.

وی ضمن اشاره به برنامه های عملیاتی مدیریت تعاون روستایی استان ها در حیطه وظایف این دفتر در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: با توجه به میزان تولید محصولات کشاورزی و نگاه مسئولین ارشد سازمان به ایجاد زنجیره تامین امنیت غذایی و نیل به اقتصاد بدون نفت، شایسته است تقویت و توسعه زیرساخت ها در اولویت سیاست های اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار گیرد.

مدیر کل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره بهره مندی شبکه تحت پوشش از تسهیلات کمک های فنی و اعتباری گفت: در حال حاضر نیز ۱۹ پروژه از جمله احداث انبار ساده، انبار مکانیزه، سیلو، سردخانه، جایگاه عرضه مواد سوختی و صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی، در ۱۱ استان کشور در حال تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد با بانک عامل هستند که عملیات اجرایی آنها نیز در سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در دولت تدبیر و  امید ۱۴۵ روستا بازار در کشور ایجاد شد که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد این مراکز به ۲۵۰ مورد برسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا