۵ واحد تولیدی راکد در قائمشهر به مدار تولید بازگشت

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قائمشهر گفت که پنج واحد تولیدی راکد و غیرفعال در این شهرستان از طریق حل مشکل یا واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به مدار تولید بازگشته است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مجید ابراهیم نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از واحد راکد که به چرخه تولید بازگشت ، واحد صنعتی تولید آب ژوال در شهرک صنعتی رستمکلا  با واگذاری به سرمایه گذار جدید بود.

وی توضیح داد : برای بازگرداندن این واحد به چرخه تولید که ۱۵ نفر در آن اشتغال دارند ، یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

ابراهیم نژاد از واحد تولیدی شیرآلات بهداشتی ، خوراک طیور ، شرکت مازندپلاست و یک واحد بازیافت به عنوان دیگر واحدهایی نام برد که در دولت دوازدهم به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت که بعضی از این واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل داشتن بدهی بانکی از گردونه تولید خارج شدند که برای آنها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات ارزان قیمت مصوب و پرداخت شد.

رئیس اداره صنعت قائمشهر با اعلام این که بازگشت به تولید این تعداد واحد صنعتی اشتغال را برای حدود ۵۰ نفر در شهرستان احیاء کرد ،  افزود : یکی از اهداف تحریم های ظالمانه دشمن به زانو در آوردن ملت بزرگ ایران از طریق تشدید مشکلات اقتصادی با تعطیلی واحدهای تولیدی بود که این توطئه با تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دولت تدبیر و امید ناکام ماند.

طبق آمارهای رسمی در شهرستان قائمشهر بیش از ۱۰۷ واحد تولیدی و صنعتی فعال است.

رییس اداره صنعت قائمشهر همچنین از پرداخت بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

ابراهیم نژاد گفت که این میزان تسهیلات به سه واحد صنعتی پرداخت شده است تا تولید در آنها متوقف نشده و شتاب بگیرد.

طبق آمارهای موجود ، سال ۹۸ هم به ۶ واحد صنعتی در شهرستان قائمشهر از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مبلغ ۸۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال پرداخت شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا