صادرات از گیلان با وجود تحریم‌ها ۲۸ درصد رشد داشت

رشت – استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان از مهم‌ترین کریدورهای صادراتی کشور است گفت: ارزش صادراتی گیلان طی ۲ماه آغازین سال جاری با وجود تحریم ها ۲۸ درصد رشد داشت و انتظار می‌رود میزان صادرات هدف‌گذاری شده ۷۲۰ میلیون دلاری امسال تحقق یابد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ارسلان زارع روز دوشنبه در جلسه مشترک شورای گفت و گو و توسعه صادرات افزود: طی سال های گذشته جهش و سیر صعودی در میزان ارزش صادرات از بنادر کاسپین، بندر انزلی و آستارا بوده که با توجه به شرایط تحریمی مناسب بوده است .

وی با تصریح بر این که برای دستیابی به اهداف تعیین شده صادراتی فعالیت گمرک باید شبانه روزی باشد افزود: اکنون در زمینه نیروی انسانی برای قرنطینه محصولات و همچنین زیرساختهای مرتبط همچون پایانه مشکل داریم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه ۸۵ مورد از صنایع دستی هنرمندان بویژه بانوان ما ثبت ملی شده است ، تصریح کرد: تجار و بازرگانان می توانند شبکه گسترده ای از اتحادیه ها را برای صادرات و فروش آثار این هنرمندان ایجاد کنند .

زارع با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته ای کارشناسی اظهار داشت : حتی می توانیم با توجه به نزدیک بودن استان به کشورهای اوراسیا محصولات کشورهای دیگر را نیز از طریق استان گیلان صادر کنیم .

سال گذشته میزان صادرات از استان گیلان ۶۶۴ میلیون دلار بود که از صادرات هدف‌گذاری شده از استان بیشتر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا