هفت محصول جدید به سبد استاندارد همدان افزوده شد

مدیرکل استاندارد استان همدان از اضافه شدن هفت محصول به سبد استاندارد این استان خبر داد و گفت: برای این محصولات تولیدی پروانه نشان استاندارد صادر شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛«محمد مددی» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روند نشان دهنده ایجاد واحدهای تولیدی و توسعه صنایع موجود استان است.

وی اضافه کرد: این محصولات شامل فرآورده‌های آبگرمکن گازی، کنسرو بامیه، ترشی موسیر، کنسرو شور برگ مو، کنسرو خیارشور، نخ و منسوج تایر است که با موافقت اعضای کمیته علائم استاندارد به تازگی زیر پوشش استاندارد قرار گرفتند.

مددی ضمن تبریک به واحدهای تولیدی که موفق به دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد شدند، بیان کرد: استاندارد سازی تولید و خدمات مصداق بارز حمایت از تولیدکنندگان و مانع زدایی از آنها است.

مدیرکل استاندارد استان همدان به تعلیق و ابطال پروانه چند فراورده نیز اشاره کرد و گفت: به تازگی در بازرسی از واحدهای تولیدی استان پروانه نشان استاندارد چهار محصول به حالت تعلیق درآمد و پروانه ۲ محصول نیز ابطال و یک محصول نیز از حالت تعلیق خارج شد.

او تصریح کرد: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.

مددی با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد پیش‌نیاز جهش تولید است خاطرنشان کرد: تولید استاندارد و با کیفیت، اصل مهمی در توسعه بازار محصولات به شمار می‌آید و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

وی یادآوری کرد: به جای تقسیم استانداردها به اجباری و اختیاری رویکرد نوین «هر محصول یک پیوست استاندارد» در حال اجراست.

به گفته مدیرکل استاندارد همدان این رویکرد به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده است و نظام خوداظهاری و خودکنترلی در شبکه تولید و توزیع را نهادینه می‌کند.

افزون بر ۶۷۰ محصول در استان همدان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا