وجود ۶ میلیون لیتر الکل مازاد در خوزستان / صادرات الکل آزاد شود

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به ادامه ممنوعیت صادرات الکل با وجود کاهش مصرف مردم از این کالا، گفت: ۶ میلیون لیتر الکل مازاد در استان خوزستان انبار شده است که در این شرایط، انتظار داریم دولت با صادرات الکل مازاد تولیدشده در خوزستان موافقت کند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛شهلا عموری اظهار کرد: با وجود شرایط شیوع کرونا در کشور، به دلیل رواج عادی‌انگاری بین مردم در مدت اخیر، میزان مصرف الکل توسط شهروندان کاهش پیدا کرده است و مردم کمتر الکل مصرف می‌کنند.

وی افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون به دلیل کاهش مصرف الکل، فروش داخلی این محصول کاهش داشته اما همچنان ممنوعیت صادرات الکل که از سوی دولت در نظر گرفته شده بود، پابرجا است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: ۶ میلیون لیتر الکل مازاد در استان خوزستان انبار شده است که در این شرایط، انتظار داریم دولت با صادرات الکل مازاد تولیدشده در خوزستان موافقت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح‌کرد: شرکت خمیر مایه و الکل رازی در خوزستان یکی از تولیدکنندگان عمده الکل کشور است که با مشکلاتی در انبارداری این محصول مواجه شده است و این مساله، در حالی است که پیش از شیوع کرونا مازاد تولید این شرکت به خارج از کشور صادر می‌شد.

عموری افزود: شرایط دمایی و گرمای خوزستان می‌تواند خطرات احتمالی در نگهداری این حجم الکل را به دنبال داشته باشد و از این رو نگهداری و انبار شدن الکل مازاد تولیدی در استان خوزستان، اقدام صحیحی نیست و انتظار داریم که دولت، صادرات الکل را آزاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا