چگونه می‌توانیم به تکنولوژی بین المللی در صنعت خودرو دست پیدا کنیم؟

خلخالی گفت: صنعت خودرو نیاز دارد تا به تکنولوژی بین المللی وصل شود تا در آن تحول رخ دهد.

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو گفت: برداشتی که از دولت آینده داریم این است که نگاه آن باید به توانمندی داخلی باشد و این موضوع یک شاخص مهم برای دولت آینده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛این کارشناس صنعت خودرو گفت:در طول چند سال گذشته مسئولانی که روی کار بودند اعتقادی به توانایی داخلی نداشتند و معتقد بودند که نمی توانیم در کشور خودرویی با پلتفرم ایرانی طراحی کنیم، این موضوع از سطوح بالای هیئت دولت گرفته تا افرادی که در صنعت خودرو بوده اند، گفته شده که توان طراحی و تولید خودرو ایرانی را نداریم و باید با خارجی‌ها همکاری کنیم.

خلخالی با بیان اینکه اعتقاد مسئولان بر این است که توان طراحی و تولید خودرو ایرانی را نداریم، بیان کرد: این‌ نگاه در دولت آینده باید عوض شود. نگاه جدید در دولت سیزدهم باید اعتقاد به تولید باشد، در دولت قبلی شاهد این بودیم که به تولید بها داده نمی شد و به خدمات، تجارت، واردات و صادرات توجه می‌شد. دولت آینده دولتی خواهد بود که به تولید جدی‌تر بها و برای افزایش تولید داخل اهمیت می دهد این هم یک شاخص دولت آینده است.

او ادامه داد: نکته دیگر این است که فشار حداکثری که دنیا به دنبال آن بود بی نتیجه مانده است و لذا روابط بین المللی ایران هم خوب خواهد شد و در نتیجه از نظر وصل شدن به تکنولوژی بین المللی، زنجیره تامین بین المللی ما وضعیت بهتری خواهیم داشت. همه مسائل نوید این را می‌دهد که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وضعیت خوبی را در صنعت خودرو داشته باشیم تا فضای تولید بهتر شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: باید تولید کنندگان تقویت شوند و ساختارهایشان اصلاح شود تا از این حالت کنونی خارج شویم. یکی از نکاتی که با آن‌ مواجه خواهیم بود برخورد جدی با رانت و فساد است، اگر رانت و فساد از این صنعت حذف شود، می‌توانیم خیلی زود شاهد تحول باشیم.

خلخالی گفت: این‌ تولید برای اینکه ثمره مثبت داشته باشد، مقداری زمان می‌برد، اگر درست عمل شود ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد، باید زنجیره تامین و دانش فنی خودروسازی تقویت شود. هر خودرویی که هر ایرانی خرید می‌کند یک کمک به اقتصاد ایران خواهد بود و بعد از آن می‌توانیم به فکر صادرات باشیم. اگر این مسائل به درستی اجرا شود قطعا ثمره آن را می‌بینیم. اگر درست انجام نشود متاسفانه ممکن است به بی راهه رویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا