ایجاد آتش از چوب خیس با محصولی فناورانه

گروهی از محققان مواد آتش زنه‌ای را عرضه کردند که به گفته آنها با استفاده از این محصول می‌توان در شرایط بارانی و زمین و چوب خیس، آتش ایجاد کرد.

حمید مبارک، مدیر عامل یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات شیمیایی دانش بنیان  با بیان اینکه این شرکت دارای چهار ثبت اختراع است، گفت: سه مورد از این اختراعات به تاییدیه بنیاد ملی نخبگان رسیده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛وی یکی از محصولات این شرکت را خمیر آتش‌زا دانست و افزود: این محصول به عنوان آتش زنه می‌تواند جایگزینی برای ژل‌ها و الکل باشد.

مبارک خاطر نشان کرد: تفاوت این محصول با سایر محصولات آتش زنه در این است که سایر محصولات در این زمینه بر پایه الکل است، ولی این خمیر پایه نفت تولید شده است، از این رو قدرت شعله وری و سوختن بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: این محصول به گونه‌ای تولید شده که از آن می‌توان در شرایط آب و هوایی سخت و در سرمای منهای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد و حتی در شرایط بارانی، زمین خیس و چوب و زغال خیس برای ایجاد آتش استفاده کرد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه از این محصول در دنیا تنها یک نمونه وجود دارد که از سوی کشور امریکا تولید می‌شود، اضافه کرد: به زودی این محصول فناورانه وارد بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا