طلای جهانی ارزان شد

به گزارش «نبض‌تجارت»؛طبق گزارش‌ها قیمت طلای جهانی در معاملات امروز بازار به دنبال بیشتر شدن ارزش دلار و در آستانه اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

طلای جهانی ارزان شد

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که بهای هر اونش طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۱ درصدی به ۱۸۵۷ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا ثابت ماند و در ۱۸۵۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۸۵۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

در این راستا ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس اعلام کرد: «طلا به مدت چند روز کاهش داشته و این روند منعکس کننده انتظارات برای شروع سریع‌تر از حد انتظار تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا است. سطح حمایت بعدی طلا در ۱۸۵۰ دلار قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، طلا ممکن است تا مرز ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کند.»

به این منظور دلار در مقابل ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر باقی ماند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

طبق آماری که روز سه‌شنبه منتشر شد خرده فروشی آمریکا در ماه مه بیشتر از حد انتظار کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که قیمت‌های تولیدکننده در ماه میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۶.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد از ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ بوده است. آمار هفته قبل که افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا را نشان داد نگرانی‌هایی را نسبت به تورم رو به رشد ایجاد کرده است. اما مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند که تورم موقتی خواهد بود و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند.

طبق گزارش‌هایی که رویترز منتشر کرده است به نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا تایید کند سیاستگذاران درباره زمان و چگونگی تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، صحبت کرده اند.

در این راستا شرکت متالز فوکوس پیش بینی کرد خرید طلا توسط صندوقهای ETF افت چشمگیری پیدا خواهد کرد اما تقاضا از سوی جواهرفروشان و بانکهای مرکزی در سال ۲۰۲۱ بهبود خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا