ادامه تخلف گران فروشی در سطح شهر

رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: در ابتدای هفته شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع میوه و تره‌بار در میادین هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته ۱۰ درصد دیگر نیز قیمت‌ها کاهش داشته باشد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مصطفی دارایی‌نژاددرباره آخرین وضعیت عرضه و قیمت انواع میوه و تره‌بار در میادین، اظهار کرد: طبق محاسبات ما در ابتدای هفته قیمت کلیه محصولات میوه و تره‌بار کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این کاهش قیمت به دلیل افزایش عرضه محصولات اتفاق افتاده است.

دارایی‌نژاد میزان افزایش عرضه نسبت به سال گذشته را ۲ تا ۳ برابر عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت در میوه‌های وارداتی نیز اتفاق افتاده است، افزود: هر کیلوگرم انبه پاکستانی با کاهش قیمت ۱۵ درصدی نسبت به هفته گذشته، ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان و هر کیلوگرم موز هندی و اکوادوری نیز با کاهش قیمت ۱۵ درصدی به ترتیب ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان و ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان در میادین فروخته می‌شود.

دارایی‌نژاد همچنین به اعلام قیمت برخی از محصولات میوه و تره‌بار پر مصرف داخلی پرداخت و گفت: هم اکنون هر کیلوگرم طالبی ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم گیلاس ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم هلو ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان و هر کیلوگرم شلیل ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را ۳ هزار تا ۴ هزار تومان و هر کیلوگرم پیاز را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

دارایی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که به رغم افزایش عرضه و کاهش قیمت در میادین چرا همچنان شاهد قیمت‌های بالا در مراکز عرض هستیم، اظهار کرد: در میادین میوه و تره‌بار نظارت دائمی در حال انجام است و کمتر تخلفی با برخورد سریع مواجه می‌شود، گران فروشی در سطح شهر اتفاق می‌افتد و باید نظارت‌ها در آن بخش افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا