میوه تا هفته آینده ۲۰ درصد ارزان می‌شود/ وزارت جهاد فشل‌ترین وزارتخانه است

رئیس اتحادیه بارفروشان از ارزان شدن‌ میوه تا هفته آتی به دلیل فزونی محصول و نبود تقاضای خرید خبر داد.

مصطفی دارایی نژاد، بیان کرد: در حال حاضر کشت فراوان و بار در میدان فزونی گرفته است، اما برای خرید استقبالی نشده است چراکه همچنان میوه ها گران است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛دارایی نژاد به عنوان نمونه قیمت گیلاس را در میدان بین 20 تا 30 در هر کیلو تخمین زد و افزود: گیلاس معمولی تا 20 هزار تومان فروخته می شود.
وی نسبت به ناتوانی در خرید میوه از سوی مردم، احساس شرمندگی کرد و گفت: کرایه حمل یا سبد و طناب و کاغذ برای بسته بندی بسیار گران است که در مجموع بر قیمت تاثیر می گذارد.
وی افزود: متاسفانه همه این مبالغ دست به دست هم می دهد و ربطی به ارز ندارد ولی در حال رصد برای متعادل تر شدن قیمت ها هستیم.
دارایی نژاد مشکل بعدی را متوجه کشاورزان دانست و قول داد هفته آینده 20 درصد در تمام محصولات کشاورزی کاهش قیمت داشته باشیم چراکه با فزونی بار و عدم خرید توسط مشتری، قیمت ها قطعا می شکند.
وی وزارت جهاد را فشل ترین وزارتخانه دانست و گفت: در کجای دنیا اینگونه کشاورز را ول کرده اند و بر کشاورزی نظارت نیست؟
دارایی نژاد افزود: امروز کشاورز بار خود را به کسی می دهدکه بتواند با قیمت بیشتری به او بفروشد و ما همه را مبرا نمی دانیم.
همچنین اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه میوه فروشان یا اتحادیه ها پلی ارتباطی هستند و تنها بر سود مصوب نظارت دارند، گفت: نمی دانیم گرانی از مواد اولیه و کود و سم ناشی می شود یا مسئله ای کلی تر است اما از زمانی که بار را از میدان مرکزی خریداری می کنیم، با سود مصوب نیز عرضه می نماییم.
وی افزود: ما در حال مدیریت هستیم اما قطعا تخلف هم دیده می شود که بدان رسیدگی می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا