دولت به جای تنظیم بازار مرغ و گوشت امور را به اتحادیه ها بسپارد

نائب رئیس اتاق اصناف گفت: می توان به مشکلات اقتصادی کشور فائق آمد به شرطی که عزم استفاده از بنگاه های اقتصادی وجود داشته باشد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛علی فاضلی اظهار داشت: با وجود همه نیت های پلید دشمن می توان به مشکلات اقتصادی کشور فائق آمد، به شرطی که  عزم استفاده از بنگاه های اقتصادی وجود داشته باشد که این موضوع  از خواسته های مقام معظم رهبری نیز است.

نایب رییس اتاق اصناف ادامه داد: نقش مجموعه اصناف در نظام توزیع کشور بی بدیل است و نقش عظیم این بخش را در اشتغال زایی به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت زیرا حدود 6 و نیم شغل در این مجموعه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین شبکه و سیستم خدمات پس از فروش برعهده اصناف است و در نهایت بزرگترین شبکه ارتباطات مردمی را مجموعه اصناف تشکیل داده است.  اصناف با کمترین سرمایه ایجاد شغل می کند  و از مهاجرت جلوگیری می کند. سازمان یافته ترین نهاد مدنی کشور پس از مجلس ، مجموعه اصناف است و تاریخی بیش از صد سال را به خود اختصاص داده است.

فاضلی بیان داشت: بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد دو غول بزرگ اقتصادی دنیا یعنی آمریکا و چین حدود 54 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهند اما در ایران مجموعه اصناف حدود 18 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نظیر کره جنوبی، ایتالیا از همین بنگاه ها برای توسعه استفاده می کنند و امروز غول های بزرگ اقتصادی دنیا از دامن همین بنگاه های کوچک و متوسط پرورش یافته اند، چرا در ایران ما غلیرغم اینکه خدمات بزرگی این بخش ارائه کرده است از جمله تقدیم 11 هزار شهید به انقلاب و ساخت ادوات جنگی در این وضعیت است.

وی ادامه داد: بزرگترین اشکال این است که در تدوین سیاست های کشور  و برنامه های توسعه ای بخش اقتصاد غیردولتی به حساب آورده نشده است و دست رد به سینه مجموعه ای زده شد که امام آن را بازوان انقلاب نامیدند.

فاضلی افزود: با داشته هایمان حتما ما می توانیم ایرانی سرافرازتر و سربلندتر شاهد بشیم لذا یک واقعیت را بپذیریم که اقتصاد قوی می تواند در دنیا از ایران  پشتیبانی کند این در حالی است که ما در مسائل اقتصادی بد عمل کردیم.

*فعالان اقتصادی متخلف را به جای زندانی کردن محکوم به افزایش تولید کنیم

عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در این مراسم اظهار داشت: فرزندان انقلاب  به سرعت میتوانند دوباره کشور را آباد کنند و کشور را از این وضعیت نجات دهند؛ برای تصدیق این ادعا مشاهده کنید که ارگان های انقلابی که زیر نظر مقام معظم رهبری است چگونه اداره می شود؛ که اکنون قلعه های موفقیت را فتح کردند.

وی افزود: بخش های اقتصادی زیر نظر دولت اداره شده ما وضعیت مناسبی ندارند و کسانی که میگویند که کار  آیت الله رئیسی برای اداره کشور سخت است این طور نیست زیرا مشکلات کشور به خاطر سوء مدیریت بود. در صورتی که تنها  کار ها به مردم سپرده شود اقتصاد پیش میرود.

تالارپشتی تصریح کرد: جهش تولید یعنی تولید چند برابر اما وقتی این تولید انجام میشود باید بتوان آن تولیدات را صادر کرد و اما سفارتخانه های ما برای روان سازی صادرات و تقویت آن هیچ کاری نمیکنند.

وی اظهار داشت:  کسی که وزارت امور خارجه را مدیریت میکند بلد نیست که چه کارهای باید  انجام دهد و تنها به سمت مذاکره رفته است که منظور از مذاکره ارتباط با آمریکا است در حالی که باید با تمام دنیا ارتباط داشت.

اکبری تالار پشتی گفت: در صورتی که منابع مردم به سمت تولید هدایت شود تورم از بین میرود و مشکلی وجود نخواهد داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت دوازدهم تولید را متوقف کرد و کسری بودجه ریالی از ایجاد پول بدون پشتوانه تامین کرد تا ارزش ریال به کمترین رقم خود برسد و  دلار  بیش از 30 هزار تومان شد.

*دولت به جای تنظیم بازار مرغ و گوشت امور را به اتحادیه ها بسپارد

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  ادامه داد: بخش خصوصی و بنگاه های تولیدی خود میداند چیکار کند دولت به جای دینکه مرغ و گوشت رو کنترل کند امور را به دست اتحادیه ها بسپارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه هیچ فعال اقتصادی را به غیر از جرائم خاص زندانی نکنیم گفت: خط جرایم موجود تغییر کند و به جای مجازات این افراد آنها محبور شوند کارخانه جدید ایجاد،افزایش اشتغال و ظرفیت تولید ایجاد کند.

وی ادامه داد : برای اداره اقتصاد رییس جمهوری مانند رییسی میخواستیم که به تعطیلی کارخانه ها  و بیکاری کارگران حساس باشد.دولت سیزدهم به امید خدا کارآمد است و مجلس نیز به آن کمک میکند.

وی گفت : برنامه اقتصادی و فعالیت های صنفی باید توسط خود اصناف مانند اسنپ پلت فرمی انجام شود  نه اینکه دولت بخواهد برنامه دهد، بلکه نقش دولت تنها نظارت است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت:  منابع صندوق توسعه ملی  در دولت دوازدهم برای مصارف مختلف خالی شد که به نظر من خیانت است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  گفت: رییس جمهور روحانی حتی به وزرای خود نیز توجه ندارد به طوری که حتی وقتی وزیر جهاد کشاورزی و با صنعت  وظایف تنظیم بازار را تقسیم کار کردند  رییس جمهور آن را وتو کرد؛ اما این اقدامات خدمت به مردم نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا