پیشرفت ۹۲ درصدی کانال هدایت سیلاب بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پیشرفت فیزیکی ۹۲درصدی فاز نخست پروژه احداث کانال هدایت سیلاب در اراضی غرب بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛علیرضا محمدی‌کرجی‌ران با بیان اینکه پروژه کانال هدایت سیلاب غرب بندر شهید رجایی با مساحت 77 کیلومترمربع در حال اجراست، گفت: این پروژه در 2 فاز تعریف و برنامه ریزی شده که فاز نخست آن با 92 درصد پیشرفت فیزیکی، در مراحل نهایی عملیات اجرایی قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی با آماده‌سازی و الحاق 2هزار و 700 هکتار اراضی در ضلع شمالی این بندر، گفت: با احداث کانال هدایت سیلاب، مشکلات اساسی در زمینه توسعه بندر که ناشی از موقعیت طبیعی خور وسط اراضی آن بوده، مرتفع و مسیر خور به آخرین محدوده ضلع غربی بندر هدایت می‌شود.

کرجی‌ران تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، به هنگام بارندگی‌های شدید فصلی، مسیر سیلاب در بالادست این مجتمع بندری، مدیریت شده و از ایجاد آبگرفتگی و خسارات جدی به زیرساخت‌ها در اراضی بزرگترین بندر بازرگانی ایران جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یادآور شد: فاز نخست این پروژه شامل احداث بند کانال خاکی به طول 4هزار و 200 متر، کانال بتنی مستطیلی به عرض 12 متر و ارتفاع 3/2 متر و به طول 2000 متر با ظرفیت 60 متر مکعب در ثانیه و کانال ذوزنقه ای بتنی به عرض کف 22 و ارتفاع 5.3 متر، طول یکهزار و 300 متر و ظرفیت 320 متر مکعب در ثانیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا