روند صعودی تحقق ظرفیت تولید فولاد در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد در استان طی سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛امیر حسین نظری بیان کرد: در استان ۱۱ شرکت فولادی فعال هستندکه ۹شرکت کار تولید محصولات فولادی و ۲ شرکت در تولید فولاد خام فعالیت دارند.

وی گفت: رشد تحقق ظرفیت اسمی تولید در صنعت فولاد در چند سال اخیر یکی از دستاوردهای درخشان تلاشگران این حوزه است که توانسته بر افزایش درآمد در استان و صرفه جویی ارزی برای کشور تاثیر مثبتی بگذارد.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در سال ۹۷ میزان تولید محصولات فولادی در استان ۷۳۸ هزار و ۳۳۴ تن و ظرفیت اسمی تولید این محصول در همان سال هفت میلیون و ۵۴ هزار تن بود یعنی تنها۱۰ درصد از ظرفیت اسمی محقق می شد.

وی گفت: در سال ۹۸ میزان تولید محصولات فولادی در استان به ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۸ تن یعنی ۳۶ درصد ظرفیت اسمی استان افزایش یافت.

نظری ادامه داد: در سال ۹۹ با ورود شرکت فولاد روهینا به مدار تولید ، ظرفیت اسمی تولید محصولات فولادی در استان به هفت میلیون و ۴۰۴هزار تن ارتقا یافت و میزان تولید این فرآورده صنعتی در استان به سه میلیون و ۵۶ هزار و ۶۳۳ تن یعنی ۴۱درصد ظرفیت اسمی تولید افزایش یافت.

سبقت تولید شمش فولاد از ظرفیت اسمی

معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان گفت:در سال ۹۷ بالغ بر سه میلیون و ۶۳۰ هزار تن شمش فولاد در استان تولید شد که ظرفیت اسمی استان در این بخش سه میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۹۸ تن بوده است.

دادخواه افزود: در سال ۹۸ نیز میزان تولید به سه میلیون و ۷۳۰هزار تن رسید که ظرفیت اسمی این محصول سه میلیون و ۷۵۸ هزار تن بوده است

معاون امور صنایع صمت خوزستان با اشاره به افزایش ظرفیت اسمی تولید فولاد استان درسال بیان کرد: تولید شمش فولاد استان نیز در این سال از ظرفیت اسمی آن فراتر رفت.‌

وی افزود: در این‌ سال میزان تولید این کالا در استان به چهار میلیون و ۳۰ هزار تن رسید درحالی که ظرفیت اسمی آن به سه میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۵۵ تن افزایش یافته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا