گرانی سیمان فله به بهانه حذف واسطه ها منطقی نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت سیمان فله با بهانه حذف واسطه ها منطقی نیست، گفت: همه می دانند که حذف واسطه و ارتباطات مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده می تواند بر قیمت کالاها اثر مثبت داشته باشد این در حالی است که برخی تولیدکنندگان و مدیران حوزه تولید با ایجاد واسطه، به دنبال کسب سود و منفعت هستند.’

به گزارش «نبض‌تجارت»؛سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به کارخانجات سیمان اجازه داده در صورت فروش سیمان فله به مصرف کننده نهایی تا ۱۲ درصد افزایش قیمت را بر روی محصولات خود اعمال کنند. برخی معتقدند با اجرای این سیاست دست واسطه ها تا حدودی از بازار سیمان کوتاه می شود و این امر می تواند زمینه ساماندهی بازار را فراهم کند. علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در این رابطه می گوید: افزایش 12 درصدی قیمت سیمان با بهانه حذف واسطه ها، چه سودی برای مصرف کننده نهایی دارد؛ این سیاست تفاوتی به حال مصرف کننده ایجاد نمی کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تولیدکننده به دنبال حمایت از مصرف کننده است باید زمینه حذف واسطه ها و رساندن کالا به دست مصرف کننده را فراهم کند تا قیمت ها کاهشی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات تولیدی با بهانه حذف واسطه ها منطقی نیست، اضافه کرد: همه می دانند که حذف واسطه و ارتباطات مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده می تواند بر قیمت کالاها اثر مثبت داشته باشد این در حالی است که برخی تولیدکنندگان و مدیران حوزه تولید با ایجاد واسطه، به دنبال کسب سود و منفعت هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با وجود تولید مازاد سیمان در برخی موارد شاهد کمبود این کالا در بازار هستیم، ادامه داد: باید تولیدکنندگان شرایطی فراهم کنند که سیمان بدون واسطه به دست مصرف کننده اصلی برسد با افزایش 12 درصد قیمت سیمان با هدف حذف واسطه نه تنها دلالان از میان برداشته نمی شوند بلکه قیمت تمام شده این کالا افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا