افزایش تولید فولاد سبا به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن

در سال تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها، برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید مجتمع فولاد سبا از زیرمجموعه های مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن پیش بینی شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مدیر مجتمع فولاد سبا گفت: امسال طبق برنامه ریزی پیش بینی شده برای افزایش تولید مجتمع فولاد سبا با اقدامات و اصلاحات و ادامه طرح های توسعه واحد های ریخته گری و نورد گرم، ظرفیت این مجتمع به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ارتقا خواهد یافت و با رهنمود های مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برای رسیدن به ظرفیت دو میلیون تن در سال، در حال بررسی و اقدام است.
مصطفی عطایی پور افزود: مجتمع فولاد سبا ۲۸ خرداد سال ۸۵ با هدف افزایش تولید ورق های فولادی در کشور به میزان ۷۰۰ هزار تن در سال به شرکت فولاد مبارکه واگذار شد.
وی گفت: درحالیکه با توانمندی مدیران، کارشناسان و مردان پرتلاش شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا و با انتقال دانش فنی، فناوری های موردنظر، اجرای طرح های توسعه و اصلاحات موردنیاز در طول چند سال به ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید.
مصطفی عطایی پور به منظور افزایش و تکمیل زنجیره تولید و پشتیبانی از آن، طرح های بزرگی در فولاد سبا در سال های گذشته به بهره برداری رسیده است که راه اندازی واحد مگامدول شهید شهبازی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، واحد اکسیژن سبا شامل دو پلنت ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت تولید گاز اکسیژن و دیگر گاز های صنعتی، راه اندازی توسعه پست ۴۰۰ سبا، راه اندازی طرح توسعه خط دوم فولادسازی و ریخته گری، راه اندازی نیروگاه CHP سبا با ظرفیت ۲۸ مگاوات، راه اندازی تصفیه خانه آب سبا با ظرفیت ۲۱۰۰ مترمکعب بر ساعت و تصفیه خانه پساب با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب بر ساعت؛ راه اندازی و بهره برداری از راه آهن سبا از جمله این طرح هاست.
مصطفی عطایی پور گفت: مجتمع فولاد سبا با داشتن نیروی مجرب و کارآمد توانسته با بومی سازی تجهیزات باعث جلوگیری از خروج منابع ارزی شود و همچنین با دست یابی به رکورد های تولید سالانه کویل نورد گرم و تولید سالانه آهن اسفنجی باعث افتخار و غرور صنعت فولاد کشور شده است.
وی افزود: مجتمع فولاد سبا در بخش انرژی و سیالات نیز با برنامه ریزی توانسته است مصارف انرژی را مدیریت کند و کمک شایانی به صنایع برق، آب و گاز کند و با بازچرخانی پساب های صنعتی رکورد بی سابقه ای در سطح بین المللی در کاهش مصرف آب خام برجای گذارد.
مصطفی عطایی پور گفت: مجتمع فولاد سبا با افزایش مساحت فضای سبز در سطح مجتمع و اجرای طرح های محیط زیستی در کاهش آلودگی پیش قدم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا