سود صنعتی چین ۸۳.۴ درصد افزایش یافت

 داده های اداره ملی آمار چین نشان می دهد، سود شرکت های بزرگ صنعتی این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی ۸۳.۴ درصد افزایش یافته و به بیش از ۳.۴۲ تریلیون یوان (حدود ۰.۵۳ تریلیون دلار) رسیده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛از شبکه تلویزیونی «سی جی تی ان»، در مقایسه با پنج ماه اول سال ۲۰۱۹، این رقم افزایش ۴۸ درصدی را نشان می دهد. داده های اداره ملی آمار چین همچنین نشان داد که متوسط ‌نرخ رشد در دو سال گذشته ۲۱.۷ درصد بوده است.

بر اساس این آمار، فقط در ماه مه سود شرکت های بزرگ صنعتی چین با ۳۶.۴ درصد افزایش به ۸۲۹.۹ میلیارد یوان رسیده است.

شرکت های بزرگ صنعتی به شرکت هایی گفته می شود که گردش مالی سالانه آنها حداقل ۲۰ میلیون یوان از محل فعالیت اصلی آنها باشد.

گزارش حاکی است، حدود ۷۰ درصد از ۴۱ بخش صنعتی قابل سنجش توسط اداره ملی آمار چین، در ماه مه افزایش سود سالانه را تجربه کرده اند. همچنین بیش از ۸۰ درصد سود این بخش ها از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش با افزایش تقاضا برای دسترسی به مواد مورد نیاز برای پیشگیری و کنترل کرونا، صنعت تولید داروسازی در ماه مه سال گذشته ۸۵.۷ درصد رشد کرده است که نسبت به ماه آوریل ۲۳.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

اداره ملی آمار چین هشدار داده است، اگرچه سودآوری بنگاه های صنعتی در ماه مه همچنان شاهد بهبود پایدار هستند، اما سود به دلیل عواملی مانند افزایش قیمت در کالاهای عمده، بیشتر در صنایع بالادستی مانند معدن و تولید مواد خام متمرکز است. در عین حال بر اساس این گزارش، نرخ رشد سود شرکت های خصوصی کمتر از سطح متوسط ‌شرکت‌های بزرگ صنعتی بوده است.

این نهاد دولتی چین در پایان اعلام کرد: تلاش هایی برای هدایت قیمت عمده کالاها برای بازگشت به اصول عرضه و تقاضا انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا