اجرای فاز اول طرح پایش کشتارگاه‌های دام و طیور خوزستان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: حفظ سلامت گوشت قرمز و مرغ از تولید تا مصرف بسیار حائز اهمیت بوده و کشتارگاه‌های دام و طیور نقش برجسته‌ای را در تولید محصول سالم و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان ایفا می‌کنند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، عبدالله محمد حسنی هدف از اجرای این طرح را شناسائی فاکتورهای خطر و نقاط بحرانی جهت بهبود و ارتقا محصول تولیدی در سطح واحدهای تولیدی استان عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: این طرح در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مطابق با برنامه زمان‌بندی شده اداره کل دامپزشکی استان و به‌صورت هدفمند اجرا می‌شود که در فاز اول تعداد ۱۷۴ نمونه اخذ می‌گردد که از این تعداد ۵۸ نمونه از محصولات تولیدی و ۱۱۶ نمونه از سطوح کار و دست کارگران می‌باشد.

حسنی بیان کرد: در این طرح شاخص‌های بهداشتی توتال کانت و توتال ایکولای در محصولات تولیدی، سطوح دست کارگران، سطوح کار و تجهیزات واحدهای مذکور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان در انتها با بیان اینکه با توجه به مخاطرات استفاده از گوشت دام و همچنین زنده فروشی طیور که به‌صورت غیرمجاز و غیربهداشتی در سطح معابر شهری و بین جاده‌ای کشتار و عرضه می‌شوند از شهروندان عزیز درخواست کرد: جهت حفظ سلامت جامعه و خانواده خود از محصولات تولید شده در کشتارگاه‌های دام و طیور استان که تحت نظارت ناظرین و بازرسین بهداشتی و شرعی صورت می‌پذیرد استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا