کدام استان‌ها بیشترین نرخ تورم را دارند؟

به گزارش «نبض‌تجارت»؛در خرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٣١٦,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می‌­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان قزوین با ٤.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ همدان با ١,٢ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٧.٦ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٥٦.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (٤٣.١ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٣.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (٤٨.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣٩.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در خرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣١٢,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به قزوین با ٤.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ همدان با ١.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٦.٩ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به زنجان (٥٦.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (٤٣.٠ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٢.٥ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (٤٨.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٣٩.١ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در خرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٣٦,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٤.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ همدان با ٠.٨ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥١,٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٥٩.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٤٥.٢ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٥.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کرمانشاه (٥١.٨درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ گیلان (٤٠.٨ درصد) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا