بررسی لایحه تجارت نیازمند همفکری با کمیسیون‌های اقتصادی مجلس است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه این کمیسیون در جریان بررسی لایحه تجارت از کمیسیون‌های اقتصادی مجلس دعوت خواهد کرد، گفت: لایحه تجارت فقط جنبه حقوقی ندارد بلکه جنبه اقتصادی، تجاری، بازرگانی و اجتماعی هم دارد و از این رو بررسی این لایحه نیازمند تضارب آراء، همفکری و هم اندیشی است.

نبض تجارت ،موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه تجارت گفت: برخی از مواد لایحه تجارت در مجلس دهم مورد بررسی قرار گرفته و به شورای نگهبان ارسال شده است. شواری نگهبان ایراداتی به مواد تصویبی وارد کرده خواستار ارسال یکجا تمام مواد لایحه تجارت شده است.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم با جدیت به دنبال این هستیم که لایحه تجارت تعیین تکلیف شود. کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در جریان بررسی لایحه تجارت از کمیسیون‌های اقتصادی مجلس دعوت خواهد کرد.

نماینده مردم بم در مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه تجارت نیازمند همفکری با کمیسیون های اقتصادی مجلس است، گفت: لایحه تجارت فقط جنبه حقوقی ندارد بلکه جنبه اقتصادی، تجاری، بازرگانی و اجتماعی هم دارد و از این رو بررسی این لایحه نیازمند تضارب آراء، همفکری و هم اندیشی است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان تصریح کرد: لایحه تجارت اهمیت بسیار زیادی دارد. این لایحه سند جامع و خط مشی فعالیت های تجاری و بازرگانی کشور است. کار بررسی لایحه تجارت باید با دقت و بدون عجله انجام شود.

به گزارش فارس، اخیرا بیش از 40 تن از اقتصاددانان و حقوقدانان کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار خارج شدن لایحه تجارت از اولویت مجلس شدند تا به این ترتیب امکان اصلاح قانون تجارت مبتنی بر مشارکت فعالانه و حداکثری ذی‌نفعان، حقوقدانان و اقتصاددانان کشور فراهم شود.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا