افزایش سه برابری صادرات در استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی گفت: میزان صادرات استان مرکزی بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سه برابر شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛سید علی آقازاده، صبح چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های استان مرکزی و دستگاه‌های اجرایی در سال رونق تولید باید در مسیر حل مشکلات تولیدکنندگان صنعت و کشاورزی به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: رمز موفقیت در جذب بازارهای هدف تولیدات باکیفیت و قیمت‌های رقابتی است و استان مرکزی به عنوان قطب صنعت ایران برنامه‌های هدفمندی را در این راستا ترسیم کرده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این استان در حوزه تولید صادرات محور، استعدادهای بالقوه دارد که از جمله آن می‌توان به محصولات صادراتی در بخش‌های صنایع غذایی، معدنی، نساجی، کشاورزی، شیمیایی، برق و پتروشیمی اشاره کرد که در صورت معرفی این ظرفیت‌های ارزشمند دستیابی به بازارهای منطقه به‌راحتی مهیا است.

آقازاده گفت: حل مشکلات تولیدکنندگان بالاخص در حوزه صادرات دغدغه تصمیم‌سازان کلان کشور است و استان مرکزی در این خصوص تقویت بنیه اقتصادی را در اولویت قرار داده و علاوه بر ظرفیت‌های حوزه دولتی تمامی تلاش برای افزایش سهم بخش خصوصی به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده صادرات استان در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد، پیش‌بینی می‌شود که رکورد بی‌سابقه در این حوزه برای دیار آفتاب به ثبت برسد.

آقازاده گفت: بر اساس گزارش اداره کل گمرکات استان مرکزی میزان صادرات استان بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سه برابر شده که این موفقیت بیانگر هوشمندی تولیدکنندگان در دور زدن تحریم‌ها و از طرفی تولید کالای رقابتی است.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: گمرکات استان وظیفه دارد با نظارت گسترده اجازه ثبت کالاهای صادراتی استان از دیگر استان‌های کشور را ندهد و نیز الزاماتی طراحی کند تا در خارج از استان بتوان کالاهای صادراتی این خطه را شناسایی و به نام استان مرکزی ثبت و صادر کرد.

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا