صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری با افزایش ۳۳۰ هزار تنی محصولات دیم

نبض تجارت ، مدیر اجرایی طرح جهش تولید دیم‌زارها در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با اجرای این طرح میزان تولیدات دیم‌ ۳۳۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و از خروج ۱۰۰ میلیون دلار جلوگیری می شود.

به گزارش نبض تجارت ، مقداد همتی روز سه شنبه در جریان بازدید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طرح جهش تولید در دیم رازهای شهرستان شکامیاران اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور در قالب برنامه‌ای پنج ساله و در سطح ۶۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم شش استان کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، خوزستان و گلستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در اراضی دیم ۶۸ شهرستان و هفت هزار و ۸۰۸ روستا اجرا می‌شود و شامل محصولات گندم، جو، نخود، علوفه، گلرنگ و کلزاست.

وی اعلام کرد: اجرای این طرح در سال زراعی گذشته آغاز شد و در سال اول موفق شدیم ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم این شش استان را پوشش دهیم.

مدیر اجرایی طرح جهش تولید دیم‌زارهای کشور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری نیز تاکنون با حمایت این ستاد ۴۵۰ هزار هکتار شامل ۷۹ درصد از ۵۷۵ هزار هکتار کشت شده زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی رفته است.

همتی اظهار داشت: تاکنون ۷۵ هزار و ۳۷۱ کشاورز همکاری خود را با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها به صورت قرار داد رسمی اعلام کرده‌اند و با توجه به اینکه برخی از محصولات مورد هدف در فصل بهار کشت می‌شود امکان افزایش سطح زیر کشت تا پایان سال زراعی وجود دارد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش سطح زیر کشت دیم و تولید سرانه آن است و پیش بینی می‌شود در قالب اجرای این طرح، میزان تولید دیم‌زارهای این شش استان حدود ۳۳۰ هزار تن به نسبت سال گذشته زراعی افزایش تولید داشته باشند که این مهم خود از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد کرد.

مدیر اجرایی طرح جهش تولید دیم‌زارهای کشور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: استان کردستان با ۱۹۰ هزار هکتار کشت دیم بیشترین سهم را از برنامه ما به خود اختصاص داده است لذا یک سوم کل سقف بیمه اراضی دیم نیز باید در این استان انجام شود.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا