دولت پول خرید شیرخام را هم ندارد!

سخنگوی انجمن فراورده‌های لبنی با اشاره به معضلاتی که دولت برسر قیمت لبنیات آورده‌است، خطاب به دولتی‌ها گفت: شما پول گندم‌کاران و کشاورزان را داده‌اید؟ مگر پولی هم دارید که شیر خام را از دامدار بخرید؟

به گزارش «نبض‌تجارت»؛سیدمحمدرضا بنی طبا در رابطه با اینکه چرا قیمت لبنیات بال رفته است، گفت: قیمت تولید در بخش دام و صنایع لبنی افزایش پیدا کرده است و از عهده دامدار و کارخانه دار هم خارج است و ما هم در اینباره به سان دیگر مردم بوده و این قیمت‌ها از دست ما خارج است.

بنی طبا با بیان اینکه مسئله برسر افزایش قیمت شیر خام بوده که ۶۵درصد ضریب تولیدی‌های لبنی را از آن خود کرده است، افزود: هم اینک کارخانه‌ها شیر را با قیمتی بیش از آنچه مصوب شده، خریداری می‌کنند.

این فعال حوزه تولید لبنیات، با اشاره به افزایش ۴۰درصدی حقوق و دستمزد از ابتدای سال گفت: کارخانه داران اجازه نداشتند این افزایش را در کالاهای تولیدی و مشمول قیمت‌گذاریِ دولتی اعمال کنند.

بنی طبا این رویه را به یارانه دادنِ دولت از جیب کارخانه‌دار تشبیه کرد و افزود: تصمیم گیری‌ها در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی نیست؛ تولید کننده می‌فهمد که در شرایط فورس ماژور برخی تصمیمات ممکن است نادرست باشد و باید آن را تحمل کرد ولی مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی باید طول بکشد.

وی به رادیو گفت‌وگو، گفت: در سطح کلان موضوع شیر خام تا وزارت جهاد و حتی ریاست جمهوری رفته است ولی درباره آن تصمیم گیری نمی‌شود.

بنی طبا خاطرنشان کرد: شورای اقتصاد هنوز درباره شیر خام قیمت‌گذاری نکرده است و چند روز پیش مصوبه‌ای توسط شورای قیمت گذاریِ محصولات کشاورزیِ وزارت جهاد منتشر و بر ابهام‌ها افزوده است.

سخنگوی انجمن فراورده‌های لبنی به عدد ۶۴۰۰هزار تومان برای محصولاتِ نهاییِ تولید شده از شیر خام اشاره کرد و افزود: وزارت جهاد در این بین تکلیفی برای کارخانه دار و قیمت شیر خام مشخص نکرده است.

بنی طبا چنین رویه‌ای ر به معنای خریدِ شیر خام توسط دولت عنوان کرد و خطاب به دولتی‌ها گفت: مگر شما پول گندم کاران و کشاورزان را داده‌اید و آیا مگر پولی هم دارید که شیر خام را از دامدار بخرید؟

وی ادامه داد: وزارت جهاد، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت، هیچ کس پاسخگوی این سوال نیست که در نهایت تکلیف تولیدگر و مصرف کننده چیست!؟

بنی طبا گفت: این راهکارها کوتاه مدت بوده و قیمت‌گذاری دستوری هم جزء مصائب کشور و موانع پیش روی تولید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا