تا پایان دولت، ۶۰۰۰ شغل در همدان ایجاد می‌شود

همدان معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از ایجاد ۶۰۰۰ شغل از ابتدای امسال تا پایان دولت دوازدهم در استان همدان خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مصطفی قربانفر اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری سه هزار و ۱۵۰ شغل در استان همدان ایجاد شده که این آمار تا پایان دولت به شش هزار شغل، خواهد رسید.

قربانفر با بیان اینکه بیشتر اشتغال ایجاد شده در استان، درحوزه مشاغل خُرد و خانگی مانند سفال و صنایع دستی است، تصریح کرد: استان همدان، قطب صنایعی مانند سفال، سرامیک، مبل و منبت است و با ایجاد خوشه‌هایی در این زمینه‌ها می‌توانیم بیش از واحدهای بزرگ تولیدی، اشتغالزایی کنیم.

وی با اشاره به پرداخت ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در ایام کرونا، توضیح داد: این تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده مانند پوشاک، صنایع دستی، کانون‌های تبلیغاتی، هتل‌ها، اماکن ورزشی است.

قربانفر ادامه داد: این تسهیلات، چهارماه تنفس دارد، سود آن ۱۲ درصد است و بسته به نوع مشاغل و آسیب‌هایی که دیدند از ۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل آسیب دیده در ایام کرونا که هنوز برای دریافت وام، اقدام نکردند می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به آدرسkara.mcls.gov.ir  برای دریافت تسهیلات، ثبت‌نام کنند.

قربانفر در رابطه با افرادی که از بیمه بیکاری در استان، استفاده می‌کنند، گفت: به‌صورت کلی در استان دو هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و هر سال تعدادی ورودی و خروجی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا