محصولات دانش بنیان ایرانی باید معرف توانمندی ایران باشد

معاون رییس جمهور: باید فرهنگ بومی و ایرانی در محصولات دانش بنیان مشهود باشد، فرهنگ ۵ هزار ساله ایران باید در محصولات دانش بنیان و صادرات آن‌ها مدنظر باشد تا این محصولات بتوانند معرف ایران و توانمندی‌های فرهنگی ما باشند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛آقای سورنا ستاری در مراسم افتتاح نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور با عنوان «مرکز نوآوری بین‌المللی یاس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت» پس از بازدید از بخش‌های مختلف افزود: دانشگاه اهل بیت و مرکز فناوری بین المللی یاس می‌تواند مرکزی باشد برای صادرات فناوری و کالا‌های دانش بنیان ایرانی و دانشجویان خارجی این دانشگاه سفیران معرفی توانمندی کشور به جهان هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه قدرت کشور‌ها در گرو قدرت یافتن شرکت‌های فناورانه است، گفت: اگر می‌خواهیم قدرت خود را تضمین کنیم باید توسعه شرکت‌های دانش بنیان را مدنظر داشته باشیم، محصول باید نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد و دولت تنها باید تسهیل گر و ایجادکننده زیرساخت‌ها باشد، اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی همه تلاش‌های برای شکل گیری قدرتمند این حوزه است.

آقای ستاری با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که دیگر کشور‌ها به توان فناورانه ایران ایمان بیاورند گفت: باید تلاش کنیم محصولات ایرانی به دیگر کشور‌ها فروخته شود و دنیا به ویژه کشور‌های همسایه خواهان محصولات ایرانی شوند. باید دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که برای رفع نیاز‌های جامعه فعالیت می‌کنند توسعه یابند و ناحیه‌های نوآوری اطراف این دانشگاه‌ها شکل گیرد.

نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور با عنوان «مرکز نوآوری بین‌المللی یاس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت» با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کار خود را آغاز کرد.

این مرکز به همت دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد تا فرآیند تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان تسهیل شود.

حمایت از زیست بوم کارآفرینی و ایجاد اشتغال و توانمندسازی دانشجویان مسلمان در اقتصاد دانش‌بنیان از اهداف تأسیس «مرکز نوآوری یاس» و امکان برقراری ارتباطات گسترده با مراکز آموزشی و پژوهشی جهان اسلام و جذب دانشجویان مستعد و توانمند مسلمان در سراسر جهان از امکانات مهم آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا