زمان لغو دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ابلاغیه لغو دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا از سوی ریاست جمهوری به سازمان امور مالیاتی داده شده است اما زمان اجرا و صدور بخشنامه آن فعلا مشخص نیست و نیازمند فراهم شدن مقدماتی است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از اتاق اصناف ایران، ابراهیم محمدولی بیان کرد: حدود ۸ سال است که صنعت طلا و جواهر در خصوص حذف ارزش افزوده از اصل طلا با دولت و مسئولان رایزنی می‌کند و از مشکلات ایجاد شده در این خصوص گفته است. مجلس و دولت و به ویژه سازمان امور مالیاتی نیز نسبت به این موضوع آگاه شده و به این نتیجه رسیدند که ارزش افزوده از اصل طلا باید برداشته شود.

وی افزود: اصل طلا، ابزار کار صنعت طلا و جواهر است و برای مردم سرمایه است. نمی‌توان بر ابزار کار و سرمایه مردم مالیات بر ارزش افزوده بست. به این ترتیب چند روز پیش، ابلاغیه‌ای از طریق ریاست جمهوری اعلام شد که اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است.

محمدولی بیان کرد: با وجود این، زمان اجرای این ابلاغیه مشخص نیست و به سازمان امور مالیاتی بستگی دارد. تا زمانی که بخشنامه‌ای برای اجرا به ما داده نشود، قانون قبل به قوت خود باقی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی برای اجرای این امر باید سامانه‌ای فراهم و چارچوب مقررات آن را تعریف کند. پس از آن بخشنامه‌ای خواهد کرد که مالیات ارزش افزوده از چه تاریخی و چه چارچوبی نباید گرفته شود.

وی اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا، ۹ درصد است و زمانی که دریافت این مالیات لغو شود، طبیعی است که قیمت نهایی برای مصرف‌کننده کاهش خواهد یافت و میزان تقاضا برای خرید طلا را افزایش می‌دهد. همچنین در صادرات نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بگذارد به شرط این که موانع دیگری که برای صادرات وجود دارد نیز برداشته شود که البته تا امروز تلاش‌های خوبی در عرصه رفع این موانع انجام شده است اما نیاز به همکاری‌های بیشتری از سوی دولت برای افزایش صادرات داریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا