طرح ویژه پلیس راهور مازندران برای آزادسازی خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی/ مازندرانی‌ها سال گذشته 128 میلیارد تومان جریمه شدند

رئیس پلیس راهور مازندران از اجرای طرح آزادسازی خودروها و موتور سیلکت‌های رسوبی در مازندران خبر داد و گفت: ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های مازندران رسوب کردند که با تسهیلات ویژه‌ای که در نظر گرفتیم صاحبان خودرو نسبت به آزادسازی آنها اقدام کنند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛از شهرستان ساری، نصرالله بیگلری پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترخیص وسلیه نقلیه‌ که سال‌های سال در پارکینگ‌ها بوده است در دستور کار پلیس قرار گرفته است، اظهار کر: در این پروسه فرایند و تشریفات را قرار است که حذف کنیم و در حال حاضر افراد می‌توانند با مراجعه به پلیس+ ۱۰ نسبت به ترخیص اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: ۴۶ مرکز پلیس+ ۱۰ در استان فعال است و هزینه پارکینگ هم بر مبنای نرخ سال ۹۴ اعلام شده و جرائم رانندگی بخشیده شده و به نصف تقلیل پیدا کرده و حتی افراد می‌توانند به صورت اقساطی نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خودشان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های مازندران رسوب کردند که با تسهیلات ویژه‌ای که در نظر گرفتیم صاحبان خودرو نسبت به آزادسازی آنها اقدام کنند.

بیگلری در ادامه با اعلام اینکه ۴۲ درصد از فوتی‌های ناشی از تصادفات داخل شهر استان راننده و سرنشین در صحنه فوت می‌کنند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که سرعت تردد در داخل شهر بسیار بالا است، تاخیر اروژانس هم در افزایش تعداد فوتی‌ها هم شاید به عنوان عامل موثره باشد.

وی با انتقاد از کم‌توجهی به دوربین‌های ثبت تخلفات در مازندران، گفت: سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان در داخل شهر اعمال قانون داشتیم که ۶۰ درصد این مبالغ باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته و مدیران موظف هستند نسبت تامین تجهیزات اقدام کنند و اگر انجام نمی‌شود باید مدیران مربوطه پاسخ دهند.

رئیس پلیس راهور مازندران  نقص ایمنی خودرو در تصادفات سهم  سه درصدی دارد و سهم جاده در تصادفات پنج درصد است، اضافه کرد: اگر متولیان ترافیک قصور داشتند باید پاسخگو باشند.

وی تعداد اعمال قانون نسبت به دوره مشابه گذشته را حدود ۹۷۳ هزار و ۴۴ مورد اعلام کرد و افزود: تعداد تخلفات حادثه‌ساز در مازندران که نقش مستقیمی در تصادفات دارند ۵۴ هزار و ۱۵۶ مورد بوده است.

بیگلری درباره اعمال قانون خودروها در ایام کرونا، گفت: این روند همچنان وجود دارد و هر خودرو غیربومی که وارد استان مازندران شود یک‌میلیون تومان جریمه می‌شوند در بحث محدودیت‌های شبانه هم صاحبان ۷۰ هزار خودرو جریمه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا