گام‌های محکم ایران برای تجارت آزاد با اوراسیا

مشاور امور بین الملل و موافقتنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نخستین نشست تیم‌های مذاکراتی ایران و اوراسیا به منظور ارتقای توافق تجارت ترجیحی به تجارت آزاد خبر داد و گفت: عزم طرفین بر تسریع در مذاکرات و دستیابی به نتیجه مورد نظر قرار دارد.

بنا به اعلام روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی گفت: نخستین نشست تیم‌های مذاکراتی ایران و اوراسیا به منظور ارتقای توافق تجارت ترجیحی به تجارت آزاد در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.
وی افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های عضو و همچنین نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران و دستگاه‌های ذیربط شامل گمرک، وزارت راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت جهاد برگزار می‌شود، طرفین در خصوص تبدیل و تغییر متن موافقتنامه تجارت ترجیحی به تجارت آزاد به مرور بررسی‌های پیشین و ارائه نظرات جدید خواهند پرداخت.
مشاور امور بین الملل و موافقتنامه‌های تجاری ادامه داد: پیش از این جلسات متعددی میان سر تیم‌های طرفین در خصوص کلیات این توافق و مفاد موافقتنامه تجارت آزاد برگزار شده بود.
گفتنی است، موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ۵ آبان سال ۹۸ به اجرا درآمده و مقرر شده بود مدت یک سال پس از اجرایی شدن آن، مذاکرات جهت ارتقای تجارت ترجیحی به تجارت آزاد صورت گیرد، در این راستا کشورمان از ۵ آبان سال گذشته آمادگی خود را جهت برگزاری این مذاکرات اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا