افزایش قیمت نان در شهرستان‌های جنوب شرق تهران

قیمت نان در شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا، میانگین ۵۰ درصد گران‌تر شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان پاکدشت گفت: پس از برگزاری نشست مشترک روز گذشته‌ی مسئولان شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران در پاکدشت برای تعیین قیمت نان، امروز کارگروه آرد و نان در پاکدشت تشکیل شد.

محمودی گفت: در این کارگروه مصوب شد که قیمت نان بربری از هزار تومان به هزار و ۵۰۰، تافتون سنتی از ۵۰۰ به ۸۰۰ تومان، لواش از ۳۰۰ به ۴۵۰ تومان و سنگک از هزار و ۱۰۰ به ۲ هزارتومان افزایش یابد.
وی از میزان افزایش قیمت نان در پاکدشت گلایه کرد وافزود: در حالی که تقریبا تمام هزینه‌ها در شهرستان‌های استان تهران، از جمله پاکدشت با شهر تهران برابر است، چرا باید قیمت نان از نرخ تهران پائین‌تر تعیین شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص علت کیفیت پائین نان در پاکدشت گفت: با توجه به عدم تناسب قیمت‌ها با هزینه ها، نانوایان برای جبران این هزینه‌ها علی رغم میل باطنی مجبور می‌شوند کیفیت نان را کاهش دهند یا اقدام به کم فروشی کنند.
رئیس اتحادیه نانوایان پاکدشت گفت: اگر قیمت نان متناسب با نرخ وصوب در تهران عرضه می‌شد، من تا ابتدای سال آینده کیفیت بالای نان در این شهرستان را تضمین می‌کردم.
محمودی یکی از مهمترین علل کیفیت پائین نان در شهرستان‌ها را کیفیت پائین آرد عنوان کرد و افزود: در شهر تهران نانوا از بین ۴۰ شرکت می‌تواند آرد مورد نیاز خود را تامین کند، اما در پاکدشت تعداد محدودی شرکت با تجهیزات قدیمی آرد مورد نیاز نانوایی‌ها را تولید و تامین می‌کنند.
محمودی افزود: در حالی بعد از گذشت حدود ۲ سال قیمت نان افزایش حدود ۵۰ درصدی داشته که در این مدت هزینه‌های تولید نان حدود ۳ برابر افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا