سکه وارد کانال 11 میلیون تومانی شد

به گزارش «نبض‌تجارت»؛قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، 6 مردادماه) در بازار تهران با افزایش 140 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم 11 میلیون و 130 هزار تومان رسید.
در ساعت 13 امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش 140 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم 11 میلیون و 130 هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.
همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 600 هزار تومان و سکه یک گرمی نیز 2 میلیون و 250 هزار تومان قیمت خورد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 85 هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و 704 هزار تومان شد. همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و 803 دلار و 34 سنت قیمت خورد.
به گزارش ایرنا، قیمت سکه در آغاز سال جدید 11 میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای 9 میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال 10 میلیون تومان در نوسان بوده است و از روز گذشته پس از تعطیلات 6 روزه پایتخت افزایش قیمت داشته و در آستانه خروج از کانال 10 میلیون تومان است.
مهمترین رویداد در خصوص بازار سکه و طلا حذف ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است. براساس این قانون از این پس مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت طلا اخذ شده و دیگر از اصل طلا کسر نمی‌شود. این قانون قرار است از 6 ماه آینده اجرا شود.
پیش بینی می‌شود با اجرای قانون حذف مالیات برارزش افزوده صنعت طلا مجدد در کشور رونق یابد و در واقع این قانون به مصرف‌کننده برای خرید طلا کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا