تخفیف ٧٥ درصدی عوارض بندری برای لنج داران

نبض تجارت، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ٧٥ درصد تخفیف در رابطه با حقوق و عوارض بندری لنج‌ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب رسیده است تا بتوانیم به فعالیت لنج‌داران کمک کنیم.

 محمد راستاد روز چهارشنبه پس از بازدید از دو بندر کوه مبارک و جاسک از جمله بنادر شرق هرمزگان در نشستی با فرماندار جاسک و نماینده شرق هرمزگان و جمعی از مسوولان و لنج داران این شهرستان اظهارداشت: در رابطه با فعالیت ناوگان سنتی و مشکلات به وجود آمده برای بومیان شهرستان جاسک، هرگز نگاه سازمان این نیست که ناوگان سنتی فعالیت نکنند بلکه سازمان بنادر و دریانوری نمی‌تواند به واسطه جایگاه حاکمیتی خود برای صاحبان کالا تکلیف تعیین کند که از چه طریقی بار خود را حمل کنند.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از تسهیلات با حداقل ٢٠ درصد آورده و ارائه بیشترین میزان یارانه، کمک خواهد کرد تا مشکل لنج‌داران برطرف و در راستای برطرف کردن معضل بیکاری و اشتغال بومیان منطقه گام برداریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورد یادآور شد: سازمان بنادر نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا در راستای رفع دغدغه لنج‌داران شهرستان جاسک گام‌های عملی بردارد و در بلندمدت نیز آمادگی دارد تا از محل وجوه اداره شده تسهیلات لازم را ارائه کند.

راستاد در ادامه با اشاره به ایجاد بزرگترین بندر تجاری کشور در محدوده شهرستان جاسک، تاکید کرد: توسعه جاسک در سطح ملی بسیار مهم و راهبردی است لذا در مرحله شناخت به جمع‌بندی رسیده‌ایم تا بزرگترین بندر تجاری کشور را در محدوده شهرستان جاسک احداث کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در تعامل با وزارت نفت نیز جانمایی نهایی مشخص و مطالعات اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه آغاز خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه حمل و نقل و تجارت دریایی در شرق تنگه هرمز؛ برای اولین بار مدنظر قرار می گیرد، عنوان کرد: قصد داریم تا به جز بندر چابهار بتوانیم پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما را در شرق تنگه هرمز نیز داشته باشیم که این مسئله در محدوده شهرستان جاسک مدنظر قرار خواهد گرفت.

محمد راستاد عصر دیروز سه‌شنبه نیز به همراه نماینده شرق هرمزگان از بنادر شرق این استان اعم از تیاب، کلاهی، کرگان و سیریک بازدید کرد.

در سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان حسین رییسی؛ نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی وی را همراهی می کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ۲۶ دی امسال نیز به همراه منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس، قشم و هرمز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استان هرمزگان و شهرستان قشم از اسکله‌ها، پایانه مسافربری شهید ذاکری، موج شکن‌های سراسر جزیره قشم بازدید کردند.

در این سفر توسعه ۲ موج‌شکن روستای تنبان و شهر سوزا در این سفر امکان سنجی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا