نهاده‌های ساختمانی در فصل بهار چقدر گران شد؟

قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ١٤٠٠ به عدد ١٠٧٦,٥ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٩٠٢.٠)، ١٩.٤ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛بررسی اطلاعات مركز آمار نشان مي‌دهد قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ١٤٠٠ به عدد ١٠٧٦,٥ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٩٠٢.٠)، ١٩.٤ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه کل گروه‌های اجرایی

تورم نقطه به نقطه بهار ١٤٠٠ معادل ١٠٠,٧ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٩٧.٢ درصد) ٣.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم نقطه­ به نقطه، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل می­باشد.

در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «سنگ» با ١٤٣,٧ درصد، بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٤٢.٤ درصد بوده است.

افزایش تورم سالانه کل گروه‌های اجرایی

تورم سالانه بهار سال ١٤٠٠، معادل ٩٣,٥ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٧٦.٤ درصد) ١٧.١ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر نسبت به همین اطلاع در سال قبل می­باشد.

در بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١٣٤,٢ درصد افزایش و کمترین تورم با ٣٩.٢ درصد افزایش متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

افزایش تورم فصلی کل گروه‌های اجرایی

تورم فصلی بهار سال ١٤٠٠، معادل ١٩,٤ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٦.١ درصد) ١٣.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم فصلی، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت در فصل قبل است.

در این فصل، در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٢٧,٧ درصد افزایش و کمترین تورم فصلی نیز مربوط به گروه اجرایی «ایزوگام و قیرگونی آسفالت» با ١.١ درصد افزایش بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا