صادرات حدود ۲ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی

یک مقام مسئول از صادرات حدود ۲ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی و رشد ۳۰ درصدی کابوتاژ طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم عسکری نسب مدیر کل بنادر غرب،  میزان صادرات کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۹۸۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: عمده این محموله‌های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است که این میزان صادرات بیانگر رشد ۲۹۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

او ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، ۵۱۳ هزار و ۴۶۲ تن با رشد ۶۰ درصدی مربوط به صادرات غیر نفتی و یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۱۳ تن مربوط به صادرات نفتی است.

این مقام مسئول با اشاره به مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی انجام شده طی مدت یاد شده اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۳۰ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شد که از این میزان بنادر غرب هرمزگان با کابوتاژ ۴۱۵ هزار و ۹۷۹ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ ۸۰۲ هزار و ۲۵ تن فرآورده‌های نفتی توانست به ترتیب رشد ۳۸ درصدی و ۲۶ درصدی امسال را به ثبت برساند.

 عسکری نسب در پایان توضیح داد: بنادر غرب هرمزگان از زیر ساخت‌های لازم و مناسب برای صادرات انواع کالا‌ها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینر‌های یخچالی و کالا‌های معدنی بر خوردار هستند و آمادگی ارائه هرگونه خدمات در زمینه صادرات کالا به تجار و سرمایه گذاران در بنادر غرب استان هرمزگان مهیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا