جهش چشمگیر قیمت این میوه ها در بازار + جزییات

بر اساس نرخنامه انواع میوه در نیمه تابستان ۱۴۰۰، نرخ انواع میوه و در میادین میوه و تره بار در بازار شنبه ۱۶ مرداد ماه اعلام شد.

قیمت انواع میوه در میادین تره بار بازار امروز (شنبه ۱۶ مردادماه) اعلام شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛بر اساس نرخنامه انواع میوه در نیمه تابستان ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال‌های ۹۸ و ۹۹، فهرست میوه‌هایی که بیشترین و کمترین افزایش قیمت را در میادین میوه و تره بار داشته‌اند، اعلام شد.

بنا بر این گزارش، در نیمه تابستان ۱۴۰۰ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، به ترتیب زردآلو و آلوی قطره طلا با بیش از دو برابر افزایش و انواع خربزه و گرمک با ۴۹ درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت و به ترتیب سیب گلاب با ۱۱ درصد، انبه با ۱۲ درصد و انجیر زرد با ۱۴ درصد افزایش، کمترین رشد قیمت را داشتند.

این گزارش می‌افزاید، در نیمه تابستان ۱۴۰۰ نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۹۸ نیز به ترتیب خربزه مشهدی، انواع خربزه و گرمک و هندوانه با حدود ۳ و نیم برابر افزایش، بیشترین رشد قیمت و به ترتیب شاتوت با ۲۸ درصد، لیمو ترش مینابی با ۳۲ درصد و تمشک با ۳۳ درصد افزایش، کمترین رشد قیمت را داشته‌اند.

گفتنی است، با احتساب میانگین قیمت ۳۰ قلم میوه در میادین میوه و تره بار، قیمت انواع میوه در نیمه تابستان ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نیز بیش از دو برابر افزایش قیمت داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا