کاهش قیمت ها در بازار آهن

از روز پنجشنبه تا کنون پس از منتشر شدن خبرهایی با عنوان احیای مجدد مذاکرات وین و همچنین با شروع فعالیت دولت سیزدهم تاثیرات این اخبار بر بازار های داخلی شروع شد و در این بین روند بازار ارز نزولی گشت.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از آهن پرایس، از روز پنج شنبه تا کنون پس از منتشر  شدن خبرهای  با عنوان احیای مجدد مذاکرات وین و همچنین با شروع فعالیت دولت سیزدهم تاثیرات این اخبار بر بازار های داخلی شروع شد و در این بین روند بازار ارز نزولی گشت و هم اکنون در کانال  ۲۵ هزار و ۶۳۰ قرار گرفته است به طوری که تحت تاثیر این بازار قیمت ها در بازار آهن نیز وارد روند کاهشی شده است.

البته در حال حاضر ریزش دلار متوقف شده؛ در حالیکه معاملات پشت خطی ارز و حتی پیش بینی برخی کارشناسان نشان دهنده ی روند نزولی نرخ ارز بود و با بررسی دقیق تر این توقف ریزش نرخ ارز ناشی از عوامل خارجی همچون برجام و تنش بر سر حادثه کشتی است.

حال آن که با سقوط آزاد قیمت سنگ آهن در چین قیمت شمش، اسلب و مقاطع در بازارهای جهانی نیز کاهش یافت. به موازات این عوامل، عوامل دیگری همچون افزایش دیماند برق واحدهای تولیدی و کاهش دما و نزدیک شدن به پایان بحران قطعی های برق نیز وجود دارد و همه ی عوامل دست به دست هم داده اند تا بازار را به سوی کاهشی شدن سوق دهند.

شایان ذکر است آغاز روند نزولی قیمت مقاطع باعث می شود مصرف کننده انتظار کاهش قیمتی بیشتری را داشته باشد و بازار ضعیف و رکودی با انتظار به کاهش بیشتر قیمت ها ضعیف تر و رکودی تر شود.

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می شود در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش کاهشی در حدود ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان را لحاظ کردند و برخی نیز ثبات قیمتی را در پیش گرفتند و تعداد کمی از فروشندگان نیز فروش خود را متوقف کردند.

در بازار آزاد آهن نیز قیمت نبشی و قیمت ناودانی در تمامی مبادی فروش کاهشی در حدود ۱۰۰ تا ۵۵۰ تومان را لحاظ کردند و یک شرکت نیز ثبات قیمتی را اعمال نمود. بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی بعضا ثبات قیمتی و برخی کاهش ۴۵۰ تومانی را لحاظ کردند و در بخش شاخه فروشی نیز شاخه های پر فروش کاهش قیمتی ۱۰ الی ۹۰ هزار تومانی را لحاظ کردند.

اما در بازار پروفیل همچنان رفتار فروشندگان کج دار و مریز است و اعلام قیمت به طور رسمی و شفاف دیده نمی شود و اکثر شرکت ها ثبات قیمت پروفیل و بعضا کاهش ۲۰۰ تومانی را لحاظ کردند البته افزایشی در حدود ۱۰۰ و۲۰۰ تومان نیز دربرخی شرکت ها اعمال شد و جالب آنکه برخی از فروشندگان از فروش پروفیل مبارکه خودداری می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا