بی توجهی مسئولان و ورود مرغ ۴۰ هزارتومانی به سفره های مردم

افزایش قیمت مرغ و عرضه آن با قیمت های بالا در حالی رخ می دهد که فعالان صنعت طیور در ماه های اخیر بارها اعلام کرده اند که مرغ نباید با قیمتی بیش از ۲۷ هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛چند هفته ای می شود که قیمت مرغ گرم افزایش چشمگیری داشته و برای مصرف کنندگان به حدود ۴۰ هزارتومان رسیده است. افزایش قیمتی که فعالان صنعت طیور علت آن را سودجویی و انحرافات در شبکه توزیع مرغ و دقیق نبودن آمار جوجه ریزی می دانند.
 براساس مشاهدات میدانی مرغ گرم آماده طبخ در خرده فروشی های سطح شهر تهران با قیمت هرکیلو ۳۶ تا ۴۰ هزارتومان عرضه می شود و عرضه مرغ تنظیم بازاری نیز در میادین میوه و تره بار و در صف های طولانی انجام می گیرد.
افزایش قیمت مرغ و عرضه آن با قیمت های بالا در حالی رخ می دهد که فعالان صنعت طیور در ماه های اخیر بارها اعلام کرده اند که مرغ نباید با قیمتی بیش از ۲۷ هزارتومان  به دست مصرف کننده برسد و فروش مرغ با قیمت های ۴۰ هزارتومان و حتی بیشتر سودجویی است.
این فعالان همچنین تاکید کردند که با وجود افزایش هزینه های تولید و افزایش قیمت تمام شده مرغ، مرغداران مرغ های زنده را براساس سازوکار تعیین شده با قیمت مصوب ۱۷ هزارو۱۰۰ تومان تحویل کشتارگاه ها می دهند و اینکه از کشتارگاه تا عرضه در بازار چه اتفاقی می افتد که قیمت ها چنین جهشی پیدا می کند باید توسط دستگاه های نظارتی مربوطه رصد و رسیدگی شود.
همچنین این کارشناسان صنعت طیور معتقدند بایستی در آمار جوجه ریزی راستی آزمایی صورت بگیرد، زیرا حجم مرغی که در بازار وجود دارد با حجم جوجه‌ریزی انجام شده همخوانی نداشته و اگر براساس گزارش ها در خردادماه ۱۱۶میلیون قطعه جوجه ریخته شده باشد نباید در بازار کمبودی مرغ داشته باشیم.
با وجود این هشدارها  اما به نظر می رسد مسئولان مربوطه بازار مرغ را به حال خود رها کرده اند و به این نوسانات قیمتی که تقریبا هرماه در بازار مرغ رخ می دهند و دود آن در نهایت به چشم مصرف کنندگان می رود، توجهی نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا