رونق دلال بازی در بازار سیمان/ سیمان ۴۰ هزار تومانی در بازار یافت نمی‌شود

یک تولیدکننده بتن در خصوص قیمت ۴۰ هزار تومانی سیمان که معاون وزیر صنعت خبر آن را اعلام کرده بود، گفت: در بازار خبری از سیمان ۴۰ هزار تومان نیست و ما برای خرید سیمان آنهم به صورت فله رقم های بالایی را پرداخت می کنیم.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛اوایل مردادماه امسال بود که با تشدید قطعی برق مشکلات کارخانجات سیمان افزایش پیدا کرد و دلال بازی فروش سیمان رونق یافت به نحوی که قیمت هر کیسه سیمان به 110 هزار تومان رسید.

البته نکته قابل تأمل اینجاست در آن مقطع  مسئولان به منظور ایجاد تسهیل در فرآیند بخش تولید کشوراعلام کردند، طبق توافق صورت گرفته میان معاونین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع فولادی و سیمانی را مجاز به فعالیت از ساعت 24 الی هشت صبح تا سقف 50 درصد دیماند مصرفی برق تا اطلاع ثانوی کردند. بر همین اساس مقرر شد به برخی صنایع اجازه داده شود شب تا صبح فعالیت داشته باشند که سیمان و فولاد هم جزو آن بود.

در همین ارتباط تولیدکنندگان سیمان ضمن بی فایده بودن این تصمیم معتقد بودند « کوره سیمان ، بخاری برقی نیست که شب بزنن برق و صبح خاموشش کنند . هر کوره برای گرم شدن و آماده بار شدن نیاز به 48 ساعت زمان دارد و مصوبه مصرف 10 درصد برق هم واقعا قابل تأمل است.

در حال حاضر با گذشت یک ماه از تنش قطعی برق کارخانجات سیمان هنوز این موضوع  مدیریت نشده واکثر خریداران سیمان باید نیاز خود را از بازار آزاد آنهم از طریق واسطه ها تأمین می کنند.

البته برخی از تولیدات سیمان در بورس کالا عرضه می شود اما به واسطه عدم ساماندهی این موضوع خریداران در تأمین نیاز خود مشکل داشته و باید سیمان را از بازار آزاد تهیه کنند.

یکی از تولیدکنندگان بتن در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می گوید: در حال حاضر زیرساخت کافی برای خرید سیمان از بورس کالا را ندارم و باید سیمان مورد نیاز خود را از بازار آنهم با قیمت های بالا خریداری کنم.

وی افزود: هر تن سیمان را در بازار 1 میلیون تومان خریداری می کنیم که با محاسبه هزینه حمل و نقل این قیمت به یک میلیون و 200 هزار تومان هم می رسد.

این تولیدکننده بتن تصریح کرد: در حال حاضر ما به صورت فله هر کیسه سیمان را 60 هزار تومان خریداری می کنیم البته اگر بخواهیم سیمان پاکتی بگیریم باید 70 هزار تومان هزینه پرداخت کنیم.

وی در خصوص قیمت 40 هزار تومانی سیمان که معاون وزیر صنعت خبر آن را اعلام کرده بود گفت: در بازار خبری از سیمان 40 هزار تومان نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا