افزایش قیمت آهن آلات با شیب ملایم

در روز گذشته روند نرخ ارز با شیب ملایم همچنان صعودی بود و دلار در کانال ۲۷ هزار و ۴۶۰ تومان قرار گرفت و بازار آهن نیز متاثر از قیمت دلار رشد نسبی را به نمایش گذاشت.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته روند نرخ ارز با شیب ملایم همچنان صعودی بود و دلار در کانال ۲۷ هزار و ۴۶۰ تومان قرار گرفت و بازار آهن نیز متاثر از قیمت دلار رشد نسبی را به نمایش گذاشت. شایان ذکر است در روز گذشته بازار ارز به سفر وزیر خارجه ژاپن که بر اساس اخبار پیامی را برای ایران آورده است واکنشی نشان نداد، از سوی دیگر بازار ارز در منطقه هرات که یکی از بازارهای مهم منطقه است همچنان در ابهام قرار دارد.

قابل توجه است که کاهش تولیدات سیمان و فولاد در پی قطعی های پیوسته برق و همچنین وضعیت ارز نیما چندان مناسب نیست و به موازات این مسائل کسری بودجه و ابهامات مذاکرات وین نیز نوسانات ارز را دو چندان کرده است.

متاسفانه در بازار آهن با وجود  کاهش قابل ملاحظه قیمت‌های جهانی و همچنین با توجه به رکود عمیق و نبود تقاضای مصرفی باز هم قیمت‌های بازار آهن تحت تاثیر رشد دلاری در حال افزایش است. لازم به ذکر است عدم عرضه شمش در بورس کالا از سوی فولاد سازان و ارائه قیمت های بالا با سود های بالای ۴۰ درصد افسار قیمت ها را بیش از پیش گسیخته است آنچه که این روزها به چشم می خورد این است که تا مستقر شدن کامل دولت و مشخص شدن پاره ای از ابهامات گویا هر کس در حد توان خود بر بازار چنبره زده و متاسفانه هر چه به انتهای زنجیره نزدیک‌تر می‌شویم تولید کنندگان نیز با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می‌شود که در روز گذشته قیمت میلگرد آجدار افزایش داشت و همه کارخانه های تولید کننده میلگرد به جز شاهرود که قیمت را ثابت اعلام کرد سایر مبادی فروش افزایش قیمت ۵۰ الی۵۵۰ تومانی را لحاظ کردند کف قیمت میلگرد آجدار ۱۴ متعلق به بردسیرکرمان با قیمت ۱۷ هزار و  ۴۰۰ تومان و سقف قیمتی میلگرد ۱۴ نیز از سوی فولادگلستان با مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شد.

در بخش تیرآهن نیز در قسمت کیلو فروشی افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی قیمت تیرآهن و در بخش شاخه فروشی افزایش ۱۰ هزار تومانی رویت شد. در بازار نبشی و ناودانی به جز یک شرکت که ثبات قیمتی را لحاظ کرد، سایر مبادی فروش افزایش قیمت نبشی و قیمت ناودانی در حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی را اعمال کردند. تولیدکنندگان پروفیل در روز گذشته اعلام قیمت نداشتند اما کارخانه پروفیل نیکان، قیمت پروفیل ضخامت ۲ را ۳۰۰ تومان افزایش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا