افزایش ۵۰ درصدی تولید عسل در مهاباد

تولید عسل در شهرستان مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: امسال بیش از ۵۰۰ تُن عسل در این شهرستان تولید شده که این مقدار در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کوروش سعیدی، با اشاره به اینکه مقدار عسل تولید شده امسال نزدیک به میانگین تولید نرمال سالانه مهاباد است، افزود: پارسال ۳۰۰ تُن عسل از زنبورستانهای این شهرستان برداشت شده بود که سرمای هوا در مناطق ییلاقی موجب کاهش مقدار عسل تولید شده در سطح این شهرستان شد.

سعیدی گفت: در سرشماری امسال زنبورستانهای این شهرستان، ۵۵ هزار کندوی سنتی و مدرن شمارش شد که از این تعداد، سه هزار کندو سنتی و ۵۲ هزار کندو مدرن بود.

وی افزود: امسال میانگین برداشت عسل از هر کندوی مدرن در این شهرستان بین ۹ تا ۱۰  کیلوگرم ثبت شد که در مقایسه با پارسال افزایش دو برابری نشان می دهد.

رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد تصریح کرد: هم ‌اکنون ۶۰۰ نفر در این شهرستان که عضو تعاونی زنبورداران مهاباد هستند به صورت مستقیم به زنبورداری اشتغال دارند.

سعیدی، با اشاره به خارج‌ سازی پرورش زنبورعسل از فرآیند تک محصولی اضافه کرد: امسال علاوه بر برداشت عسل، فرآورده ‌های جانبی آن از جمله ژل رویال، گرده و زهر زنبور عسل نیز در برنامه زنبورداران قرار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا