قیمت های عجیب کارتن خالی در بازار!

همین کارتن‌هایی که گاهی در گوشه و کنار خیابان‌های تهران می‌بینید روزی اگر به آن نیاز داشتید باید برای آن پول پرداخت کنید. هر کارتن ۱۶ تا ۳۳ هزار تومان. قیمت بستگی به اندازه و تعداد لایه آن دارد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛زمانی برای اسباب‌کشی کافی بود به مغازه‌های اطراف خانه می‌رفتید و کارتن را رایگان از آنها بگیرید. حالا باید برای هر کدام از آنها پول پرداخت کنید. بستگی به اندازه و چندلایه بودن آن هم دارد. برای ۳۰ عدد کارتن حدود ۶۰۰ هزار تومان باید پول پرداخت کنید.

اسباب‌کشی در کنار کارگر و کامیون برای جابه‌جایی به کارتن هم نیاز دارد. برخی از شرکت‌های حمل بار در کنار دیگر خدماتی که می‌دهند، کارتن هم می‌فروشند. برخی هم خرید کارتن را به عهده مشتری می‌گذارد.

    اما برای یک عدد کارتن اسباب‌کشی چقدر باید پرداخت کرد؟

    یکی از فروشنده‌های کارتن می‌گوید: «کارتن نو از ۱۸ هزار تومان دارم تا ۲۵ هزار تومان. همین حالا برایتان می‌فرستم، هزینه ارسال هم به عهده خودتان است.»

    آنطور که او می‌گوید کارتن کارکرده هم فروخته می‌شود. قیمت این کارتن‌‌ها با نوی آن فرقی ندارد.

    یکی دیگر از فروشنده‌ها می‌گوید: «بستگی به تعداد لایه و اندازه کارتن دارد. سه لایه از ۱۶ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان. پنج لایه از هشت هزار تومان تا ۳۳ هزار تومان. ساک گونی هم داریم از ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان.»

    برخی نیز در کنار کارتن، روزنامه هم می‌فروشند، هر کیلو روزنامه ۲۵ هزار تومان!

    یک کیلو کارتن برای فروشنده چقدر هزینه دارد؟

    کارتن فروشی حالا دیگر برای برخی یک شغل شده است. کارتن‌ها را از فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و… جمع می‌کنند. تعدادی از این کارتن‌ها را بدون پرداخت پول جمع می‌کنند و در ازای تعدادی هم هزینه پرداخت می‌کند.

    یکی از خریداران کارتن می‌گوید: «برای خرید کارتن اندازه و تعداد لایه کارتن برایمان مهم نیست. کیلویی می‌خریم. هر کیلو دو هزار و ۶۰۰ تومان.»

    به عبارتی اگر برای یک اسباب کشی ۳۰ عدد کارتن لازم داشته باشید باید حدود ۶۵۰ هزار تومان پرداخت کنید. در حالی که اگر فروشنده آن کارتن‌ها را رایگان جمع نکرده باشد، در ازای آنها حدود ۴۷ هزار تومان پرداخت کرده است.(اگر فرض را بر این بگذاریم که ۳۰ عدد کارتن حدود ۳۰ کیلو باشد.)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا