دلار وارد کانال ۲۶ هزار و ۲۶۵ تومان شد

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، قیمت میانگین وزنی دلار در معاملات امروز این بازار را ۲۶ هزار و ۲۶۵ تومان اعلام کرد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از صدا و سیما، مهدی گوهررستمی گفت: امروز معاملات نماد دلار، با قیمت ۲۶ هزار و ۲۸۴ تومان کار خود را شروع کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۲۱۵ تومان رسید که این ارقام معاملاتی، نرخ میانگین روزانه ۲۶ هزار و ۲۶۵ تومان به ازای هر دلار را نشان می‌دهد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: در معاملات امروز بازار متشکل ارز ایران همچنین نماد یورو با نرخ ۳۰ هزار و ۳۸۷ تومان کار خود را شروع کرد و در پایان ساعت معاملات نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۹۳۴ تومان رسید. به این ترتیب میانگین وزنی قیمت یورو در معاملات امروز، نرخ ۳۰ هزار و ۷۱۴ تومان را ثبت کرد.

گوهررستمی افزود: حجم معاملات دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز سه‌شنبه، نهم شهریور، ۸ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد معاملاتی یورو ۱ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ یورو بود.

به گفته این کارشناس اقتصادی، دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۵ هزار و ۹۳۰ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۴۰۲ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین نرخ خود به قیمت ۳۰ هزار و ۳۸۷ تومان و در بالاترین نرخ به قیمت ۳۰ هزار و ۹۴۶ تومان معامله شد.

وی اضافه کرد: بررسی معاملات جلسه معاملاتی سه‌شنبه (نهم شهریورماه) نشان می‌دهد که نماد معاملاتی دلار ۰.۲۵ درصد و نماد معاملاتی یورو ۰.۷۵ درصد افزایش را نسبت به روز معاملاتی قبل تجربه کرده‌اند.

مهدی گوهررستمی در پایان گفت: بازار متشکل ارز ایران یک بازار کارگزار محور است که در آن معاملات مابین کارگزاران (بانک ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) انجام شده و نرخ کشف شده نوعی نرخ عمده فروشی محسوب می‌شود. از اینرو بر اساس ماده هفتم دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران، ارزهای خریداری شده در این بازار حداکثر با یک درصد افزایش (نسبت به نرخ عمده فروشی بازار متشکل ارز) در صرافی‌های عضو این بازار فروخته می‌شود و به دست مردم می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا