کرمانشاه بر جایگاه چهارم کشور در خرید تضمینی گندم

کرمانشاه- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با خرید ۴۲۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان در جایگاه چهارم خرید تضمینی گندم در کشور ایستاد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ماشااله ارویسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال که فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه شروع شده خرید تضمینی و توافقی گندم نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تنی ذخیره‌سازی استاندارد گندم در ۲ بخش دولتی و خصوصی، افزود: کرمانشاه یکی از قطب‌های صنعت سیلو سازی و مراکز ذخیره استراتژیک کشور است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای فصب برداشت گندم در کرمانشاه تا امروز بیش از ۴۲۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان کرمانشاهی در قالب ۳۷۲ هزار تن تضمینی و ۵۰ هزار و ۸۰۰ تن توافقی خریداری شده است.

وی با اشاره به کسب جایگاه چهارم برای استان کرمانشاه در خرید تضمینی گندم، گفت: با وجود کاهش شدید نزولات آسمانی و خشکسالی در منطقه، کرمانشاه توانست بعد از استان‌های خوزستان، گلستان و فارس جایگاه چهارم خرید تضمینی گندم در کشور را کسب کند.

ارویسی در ادامه به قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور اشاره کرد و گفت: امسال بر اساس مصوبات قیمت هر کیلو گندم پنج هزار تومان تعیین شد که قبل از شروع شهریور ماه به صورت کامل به حساب کشاورزان واریز شد.

وی با بیان اینکه امسال به منظور رفاه حال کشاورزان ۶۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه دایر شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد هفت مرکز به صورت دولتی و۴۱ مرکز به صورت خصوصی و ۱۳ مرکز مباشرین تعاونی روستایی اقدام به خرید تضمینی گندم کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا