قطعی برق صنایع ، منجر به گرانی و کمبود سیمان شده است

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با بیان این که وزارت نیرو، صنایع را سپر بلای بخش خانگی کرد، گفت: به همین دلیل برق صنایع فولادی و سیمانی محدود یا قطع شد و سرانجام‌ منجر به گرانی یا کمبود سیمان شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛از بجنورد، سعید پور آبادی، ظهر امروز در جلسه بررسی دلایل افزایش بی‌رویه قیمت سیمان و مشکلات صنایع وابسته که در محل سالن جلسات اتاق بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بحران قطعی برق در کشور طی یکی دو ماهه اخیر برخی صنایع از جمله سیمان را با مشکل جدی مواجه کرده و باعث شده میزان عرضه محصولات سیمانی در بورس کالا به یک سوم برسد.

وی گفت: در این راستا بورس کالا عرضه سلف سیمان را به عنوان راهکاری برای مدیریت این بحران معرفی کرده است که از هفته جاری آغاز خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: وزارت نیرو صنایع را سپر بلای بخش خانگی کرد تا میزان قطعی برق های پی در پی را کاهش دهد.

پورآبادی افزود: در این راستا برق صنایع فولادی و سیمانی قطع و یا محدود شد و سرانجام این ماجرا به کمبود و گرانی سیمان انجامید.

وی ادامه داد: به طوری که به دنبال کاهش ۹۰ درصدی برق کارخانجات قیمت سیمان در تهران به پاکتی ۷۰ هزار تومان رسید و شنیده ها از برخی شهرستان ها حکایت از سیمان ۱۰۰ هزار تومانی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا