قیمت سیمان با عرضه‌های گسترده در بورس کالا کاهش پیدا کرد

عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران موجب شد روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته ۷۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود به ۵۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم برسد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به دنبال عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران، روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته 742 تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به 542 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

 دین ترتیب یک کیسه سیمان تیپ 2 که هفته قبل 37 هزار تومان بود، این هفته با 10 هزار تومان کاهش 27 هزار تومان شده است. تداوم عرضه های هفتگی بالای یک میلیون تن سیمان در بورس کالای ایران سبب شده قیمت این محصول در بازار روند کاهشی به خود بگیرد و آرامش به بازار سیمان کشور باز گردد؛ در این راستا روز گذشته شاهد کاهش قیمت ها در بورس کالا بودیم.

به گفته فعالان بازار، این کاهش قیمت را باید به افزایش عرضه های سیمان در هفته های اخیر و تداوم این روند نسبت داد، زیرا به محض افزایش سطح عرضه ها به بالای یک میلیون تن و حفظ این میزان در هفته جاری بازار سیمان که به دلیل قطعی برق آشفته شده بود و قیمت ها در بازار آزاد افزایش چشمگیری را شاهد بود، به تعادل رسید و کاهش قیمت ها آغاز شد.

شایان ذکر است در روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته در مجموع یک میلیون و 358 هزار و 300 تن سیمان در بورس کالا عرضه شده بود که یک میلیون و 117 هزار تن آن در روز شنبه و 241 هزار و 300 تن سیمان در روز یکشنبه بود. از این حجم یک میلیون و 341 هزار تن مجموعا مورد معامله قرار گرفته بود. روز گذشته نیز از یک میلیون و 293 هزار و 300 تن سیمان عرضه شده از سوی 52 شرکت، معامله یک میلیون و 193 هزار تن به ثبت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا