ژاپن اپل را وادار به تغییر سیاست اپ استور کرد

اپل برای تسویه شکایت رگولاتور آنتی تراست ژاپن قبول کرده تا به برخی اپ ها اجازه دهد لینکی برای خرید محصول از وب سایت شان فراهم کنند و به این ترتیب کمیسیون ۳۰ درصدی شرکت را نپردازند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از رویترز، اپل به برخی از اپ ها مانند نتفلیکس اجازه می‌دهد برای خرید محصول لینک‌هایی به وب سایتشان برای کاربران فراهم کنند. این تغییری کوچک در سیاست‌های اپل است که به توسعه دهندگان برنامه اجازه می‌دهد کمیسیون ۳۰ درصدی اپ استور را دور بزنند.

به طور دقیق‌تر این تغییر بخشی از فرایند تسویه «کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن» از اپل است. به گفته رگولاتور مذکور این تغییر به اندازه‌ای تأثیرگذار بود که سبب شد تحقیق ۵ ساله از اپل بسته شود. موضوع تحقیق گفته شده اپ های ویدئو و موسیقی بود.

یکی از مقامات کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن در این خصوص می‌گوید: گستره تحقیقات مذکور شامل بازی‌های رایانه‌ای نبوده است. اما احتمال دارد تحقیقی در این زمینه نیز انجام شود.

به طور دقیق‌تر، اپلیکیشن‌هایی که سرویس‌های رایگان ندارند و در عوض از کاربران می‌خواهند هنگام ثبت نام هزینه‌ای پرداخت کنند، نیز اکنون می‌توانند لینک‌هایی جداگانه به محصولات خود بیفزایند.

در حال حاضر اپ هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای از کاربران می‌خواهند تا در وب سایتشان ثبت نام کنند و به این ترتیب کمیسیون ۳۰ درصدی اپل را دور می‌زنند.

چنین تغییری به توسعه دهندگان کوچک اجازه می‌دهد به طور مستقیم با مشتری ارتباط برقرار و حساب‌ها و پرداخت‌هایشان را مدیریت کنند.

این تغییر از سال آینده میلادی در سراسر جهان اجرا می‌شود.

این درحالی است که شرکت آمریکایی هنوز انبوهی از چالش‌های حقوقی و قانونی در خصوص قوانینی روبرو است که بر توسعه دهندگان اپل تحمیل کرده است. یک نمونه از این چالش‌ها شکایت شرکت اپیک گیمز از اپل است.

از سوی دیگر هفته گذشته کره جنوبی به عنوان نخستین کشور قوانینی برای محدود کردن سلطه اپل و گوگل بر اپ استورهایشان وضع کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا